Обсяги виробництва автомобільного бензину на російських НПЗ у березні скоротилися на 2,6%, до 3,54 млн тонн, свідчать розрахунки Консалтингової групи «А-95» на основі даних росстату. Без урахування календарного чинника добовий випуск високооктанового палива порівняно з лютим упав на 9%, до 114 тис. тонн, це мінімальний показник із жовтня 2023 року.
Зменшення виробництва бензину в росії стало наслідком атак українських БпЛА на установки первинної переробки нафти, а також планових і позапланових зупинок блоків вторинної переробки через технічну несправність.
Нагадаємо, 12 січня на ніжегородському НПЗ «лукойлу», на який припадає 11% виробництва бензину в росії, вийшла з ладу одна з двох установок каталітичного крекінгу. Це призвело до зменшення випуску бензину на 35-40% від доаварійного періоду. Два місяці потому, 12 березня, атака безпілотника вивела з ладу одну з двох установок первинної переробки АВТ, внаслідок чого здатність ніжегородського НПЗ переробляти нафту впала вдвічі.
Серія ударів БпЛА по заводах «роснєфті» 13-23 березня призвела до повної зупинки виробництва на сізранському й куйбишевському НПЗ. На рязанському НПЗ, іншому заводі держхолдингу, після атаки з повітря тимчасово було втрачено близько 70% первинної переробки, але наприкінці березня компанії вдалося відновити роботу однієї з установок АВТ. Наразі завод працює на 60% від нормальної потужності, повідомляє Reuters.
На зменшення виробництва бензину також впливають планові ремонти на НПЗ. У березні на уфімському НПЗ «роснєфті» й московському НПЗ «газпром нєфті» зупинено на технічну профілактику установки первинної переробки й каталітичного крекінгу.
Дефіциту бензину в росії наразі не спостерігається, але планові й позапланові зупинки виробництв все ж таки впливають на баланс ринку. Протягом березня запаси високооктанового палива на НПЗ скоротилися на 130 тис. тонн, до 625 тис. тонн, повідомило «А-95» обізнане джерело. Це мінімальний показник із листопада 2023 року, коли в росії діяла попередня заборона на експорт бензину.
Також російські компанії розглядають можливість закупівлі бензину з білоруських НПЗ. Минулого тижня голова комітету енергетики госдуми рф павєл завальний повідомив, що росія почне купувати білоруський бензин обсягом 100-150 тис. тонн на місяць.
Виробництво дизельного пального у березні мало дещо іншу динаміку. Минулого місяця на російських заводах було отримано 7,3 млн тонн продукту, це на 5,4% більше порівняно з лютим.
Добовий показник виробництва в березні зменшився лише на 1%, до 236 тис. тонн. Не кожен російський НПЗ виробляє бензин, проте майже всі заводи здатні випускати дизельне пальне.
Швидше за все, зберегти обсяги виробництва попри зупинки деяких НПЗ вдалося за рахунок дозавантаження сировиною інших заводів.
Водночас запаси дизпального на НПЗ уперше з листопада впали нижче від 1 млн тонн. На кінець березня у резервуарах російських заводів лишалося трохи більше 900 тис. тонн дизелю, повідомляє «А-95» джерело, знайоме з ситуацією.
Морський експорт дизпального і газойлю з портів росії минулого місяця знизився приблизно на 4% у добовому вираженні порівняно з лютим, до близько 3,6 млн тонн. Утім, ці обсяги також враховують постачання білоруських дистилятів, які здійснюються переважно з портів «санкт-петербург» і «усть-луга».
У квітні на російських НПЗ триватимуть ремонтні роботи, що сприятиме скороченню виробництва й експортних постачань палива. Цього місяця планові відвантаження з терміналів у приморську, висоцьку й новоросійську зменшаться на 21%, до 2,29 млн тонн, що, ймовірно, пов’язано з ремонтними роботами на ніжегородському, сізранському й ярославському НПЗ.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти