Пакистан готовий збільшити щорічний імпорт російської сирої нафти до 3,6 млн тонн, починаючи з січня 2024 року, повідомляє Pakistan Today.
Цей крок, зумовлений економічними міркуваннями, включає два нафтопереробні заводи (НПЗ) в Пакистані, які вважають економічно ефективнішим переробляти сиру нафту сорту Urals і проводити операції в юанях, а не в доларах США.
Cnergyico PK Limited, приватний НПЗ, розкрив плани щодо імпорту двох вантажів по 100 тис. тонн кожен щомісяця згідно з довгостроковою угодою з російською компанією. Cnergyico має потужність для переробки 156 тис. барелів на день (б/д) і може легко переробляти 200 тис. тонн російської сирої нафти на місяць. Тим часом Pakistan Refinery Limited (PRL) імпортуватиме до 1,2 млн тонн сирої нафти Urals щорічно згідно з гнучкою моделлю «бізнес-бізнес» залежно від цін і обсягів.
Очікується, що рішення здійснювати ці операції в юанях принесе кілька переваг, включаючи значну економію коштів для НПЗ, уникнення премій, пов’язаних з операціями в доларах США, і збереження значних валютних резервів.
Окрім фінансової вигоди, протягом наступних шести років планується провести суттєву модернізацію обох НПЗ, що дасть їм змогу суттєво скоротити виробництво мазуту з Urals лише до 7-8%. Цей перехід дозволить більшу частку Urals перетворювати на готову продукцію, потенційно підвищуючи прибутковість.
Важливо, що трансакційна модель дозволяє PRL незалежно імпортувати російську нафту в рамках міжбізнес-концепції, звільненої від правил PPRA (Орган з регулювання державних закупівель). Крім того, правила ДП (державного підприємства) не застосовуються до PRL. Уряд володіє лише 32% акцій PRL, а решта акцій належить громадськості, банкам та інвестиційним компаніям.
Крім того, стало відомо, що китайська компанія United Energy Group (UEG) наразі веде перемовини про придбання 30% акцій PRL із проведенням належної перевірки. Очікується, що UEG надасть $1 млрд фінансування й укладе з PRL контракт на проєктування, закупівлі й будівництво (EPC). Це партнерство має на меті збільшити переробні потужності PRL з 50 тис. тонн на день до 100 тис. тонн, а також сприяти модернізації НПЗ.
Прибутки, отримані від цих імпортних угод, призначені для вдосконалення нафтопереробного заводу, а не передані споживачам як знижка ціни на паливо.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти