На українському ринку нафтопродуктів спостерігається надмірна конкуренція, яка не має економічного підґрунтя і можлива лише завдяки тіньовим схемам. Таку думку в інтерв’ю enkorr висловив засновник компанії «Мартін Трейд» Володимир Порайко.
«Багато компаній в Україні торгують пальним без маржі, а іноді й нижче від собівартості, бо їхній бізнес не в нафтопродуктах, а в оборудках з готівкою, ПДВ і т. д.. Конкурувати з ними білому бізнесу неможливо», — пояснив він.
Порайко наголосив, що трейдинг нафтопродуктами — це бізнес із високими ризиками, і останніми роками його рентабельність зазвичай нижча, ніж пасивні інвестиції в нерухомість чи фондовий ринок.
«В окремі місяці по 200-300 імпортерів дизельного пального — ця кількість не адекватна рентабельності трейдингу у нормальному розумінні бізнесу. Це просто показник зручності пального для різного роду схематозу», — зазначив підприємець.
На його погляд, приклад країн ЄС показує, що подолати тінь можна лише через встановлення високих бар’єрів входу на ринок, які відсіюють дрібний і сірий бізнес. Україна теж має запроваджувати схожі механізми. «Як на мене, державні органи прекрасно знають, як побороти незаконні схеми», — заявив Порайко.
Трейдер також звернув увагу на ефект зниження ставки ПДВ до 7% 2022 року — саме тоді, з його слів, «сіра зона на ринку мінімізувалась, майже зникла».
Детальніше про бачення ринку від засновника компанії «Мартін Трейд» — в інтерв’ю за цим посиланням.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти