У початок

ООН повідомила про скорочення транзиту через Суецький канал на 42%

Транзит вантажів через Суецький канал скоротився на 42% порівняно з піковим рівнем, зафіксованим у травні 2023 року. Постачання через Панамський канал упали на 49% від рівня грудня 2021 року.

Як зазначено у доповіді Конференції ООН з торгівлі та розвитку (ЮНКТАД), на маршруті через Суецький канал «щотижневий транзит контейнерних суден упав на 67%». Істотно збільшилися середні ставки фрахту для контейнерних перевезень. «Повною мірою наслідки підвищення ставок фрахту споживачі відчують протягом року», – наголошується у доповіді.

Автори доповіді нагадали, що після недавніх атак на судна у Червоному морі торговельний шлях через Суецький канал «було серйозно порушено». Ситуацію «поглиблює нестабільність, що триває, на Чорному морі через війну в Україні, яка призвела до зміщення торгових маршрутів нафти і зерна». Крім того, Панамський канал – найважливіша артерія, що з'єднує Атлантичний і Тихий океани, – зіткнувся зі зниженням рівня води, що «викликало стурбованість щодо довгострокової стійкості глобальних ланцюжків постачань, підкреслюючи крихкість світової торгової інфраструктури».

Судна «уникають Суецького й Панамського каналів і шукають альтернативні маршрути». Це призводить до збільшення відстаней перевезення вантажів, зростання торгових витрат і страхових премій. Крім того, викиди парникових газів також зростають через необхідність долати великі відстані з більшою швидкістю. За оцінками експертів, більша витрата палива може призвести до збільшення викидів парникових газів на 70% на маршруті між Сингапуром і Роттердамом.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти