У початок

Обсяги російського газу тиснуть на ціни в Польщі й на Балканах

Після невеликого сплеску на початку лютого здорожчання скрапленого газу на основних імпортних напрямках постачань зупинилося.

Потенціал зростання цін було вичерпано через стабільні котирування ПБТ на білоруско-польському кордоні й здешевлення пропану у регіоні ARA за останніх два тижні.

Обсяги російського продукту продовжують тиснути на ціни у Балтії й Польщі. Хоча заборони на постачання газу до європейських країн наразі немає, існують перепони з боку банківських і страхових компаній у здійсненні морських перевезень. Тому зараз, окрім постачань до Туреччини й Середньої Азії, в росіян залишається можливість відвантажувати свій продукт морем до Китаю зі знижками $200-300 до азійських котирувань або спрямовувати вагони й автоцистерни до Польщі й країн Балтії з аналогічним дисконтом, але до північно-європейських цін. Та постачати суходолом зручніше, бо в цьому разі не доводиться шукати вільні кораблі, які погодяться перевозити фінансово токсичний продукт.

Здорожчанню газу також не сприяє профіцит в Україні й суміжних країнах. Днями здешевлення відбулося навіть у Румунії, де упродовж останніх двох місяців цінники були найвищими. У січні українські імпортери розмитнили 78,7 тис. тонн скрапленого газу, що на 22% менше, ніж у грудні. Проте темпи скорочення закупівель поки що не наздоганяють падіння попиту на внутрішньому ринку.

На східних терміналах Польщі газ здешевшав на $16-26. За даними еnkorr, ціни на автомобільні партії ПБТ з урахуванням витрат на транспортування до українського кордону зменшилися до $619-667/т. «Фактично у євро ціни залишаються без змін, але через зміцнення курсу долара відбулося коригування», — коментує один з українських імпортерів.

Про укладання нових угод з відвантаження залізничних партій газу цього тижня не повідомила жодна з опитуваних компаній. «Зараз ми нічого не продаємо в Україну, оскільки наші цінові пропозиції на умовах DAP Ізов складають $980-990/т», — пояснює польський трейдер, який возить газ залізницею з порту в Гданську.

Автомобільні партії ПБТ на латвійських і литовських ГНС через курсову різницю здешевшали на $3-16, до $482-524/т і $514-546/т відповідно, що з урахуванням доставки до українського кордону становить $630-710/т.

На Балканах і в чорноморському басейні теж спостерігається профіцит скрапленого газу, що змушує трейдерів зменшувати ціни попри зростання прайсу Sonatrach у лютому. На цінах у регіоні позначається збільшення обсягів російського продукту. За даними еnkorr, у IV кварталі з рф в Туреччину було відвантажено 112 тис. тонн LPG, це більше, ніж за попередні дев’ять місяців (111 тис. тонн). За попередньою інформацією, великі обсяги постачань газу з росії до Туреччини зберігались також у січні. Частину обсягів Туреччина реекспортує до Лівану й Болгарії, що призводить до зниження попиту на продукт інших постачальників. Через це вартість газу в румунських портах зменшилася. У Галаці автомобільні партії продавалися за $760-790/т, у Мангалії один з українських покупців придбав продукт за $660/т, але зазначається, що угоду на цей обсяг було укладено ще у січні.

За даними турецького інституту статистики

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти