Інвестори обурені нафтопереробним сектором США, посилаючись на прогнози щодо зниження попиту на паливо й занепокоєння, що обраний президент Дональд Трамп може запровадити мита на імпорт сирої нафти.
Прибутки нафтопереробників у США почали падати наприкінці 2023 року, коли нові нафтопереробні потужності почали працювати, а рентабельність повернулася до нормального рівня. Це сталося після двох років величезних прибутків, оскільки нафтопереробники заробляли на дефіциті постачань, спричиненому повномасштабним вторгненням росії в Україну, і відновленням попиту після пандемії.
Акції великих нафтопереробних компаній, Tudor, Pickering, Holt & Co, цього року впали, і в середньому аналітики знизили очікування щодо прибутку нафтопереробних підприємств у ІV кварталі до сплати відсотків, податків і амортизації (EBITA) на 24% з початку кварталу. Про це заявив аналітик Метью Блер.
Блер зазначив пом'якшення поширення креків на бензині й постійний низький рівень крек-спредів на дизелі. Крек-спред — це різниця між цінами на паливо й сиру нафту. Блер також назвав більшу завантаженість нафтопереробних заводів (НПЗ).
Розкид ф’ючерсів на бензин у США щодо вартості West Texas Intermediate (WTI) у грудні впав нижче від $11 до річного мінімуму. Спред ф’ючерсів на дизельне пальне з ультранизьким вмістом сірки протягом місяця зменшився майже до двомісячного мінімуму — менше від $22.
Згідно з даними Tudor, Pickering, Holt & Co, використання нафтопереробних потужностей в США у середньому становило 90,3% у ІV кварталі проти 87,6% у тому ж кварталі минулого року.
«Після року негативних переглядів аналітики, швидше за все, продовжуватимуть знижувати оцінки 2025 року через більш слабку криву прямого прогнозу», — йдеться у записці аналітиків Jefferies.
Акції Valero впали більш ніж на 6% 2024 року, тоді як конкурент Phillips 66 упав більш ніж на 15% за цей період.
Акції Marathon Petroleum за підсумками 2024 року впали на 8% за рік.
Аналітики, опитані Reuters у січні, знизили цільову ціну акцій усіх трьох нафтопереробних підприємств.
Ознаки уповільнення економічної активності у США й Китаї, найбільшому споживачі й найбільшому імпортері нафти відповідно, сильно тиснули на ринки нафти й палива минулого року.
За даними Управління енергетичної інформації США, США – найбільший у світі експортер автомобільного бензину, який постачає понад 16% загального світового експорту.
Міжнародне енергетичне агентство (МЕА) підвищило свій прогноз зростання глобального попиту на нафту 2025 року до 1,1 млн барелів на день (б/д) у грудні проти 990 тис. б/д минулого місяця. Але було зазначено, що прибуток продовжуватимуть отримувати від країн Азії, що розвиваються, які не є сильними ринками для американських нафтопереробників.
Крім того, очікується, що глобальний попит на бензин досягне свого піка цього року на рівні близько 28 млн б/д на тлі стрімкого впровадження електромобілів і підвищення ефективності транспортних засобів, зокрема в Китаї, найбільшому у світі імпортері нафти, згідно з S&P Global Commodity Insights.
Зі слів аналітиків, інвестори також не впевнені щодо політики уряду США, оскільки вони очікують інавгурації Трампа.
Минулого місяця Трамп пообіцяв запровадити 25% мито на весь імпорт із Канади й Мексики, поки вони не припинять торгівлю наркотиками й міграцію. Мита на імпортерів нафти мали б великий вплив на нафтопереробників, які переробляють канадську, мексиканську та іншу імпортовану нафту, змусивши їх платити більше за свою сировину.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти