Приватні та державні нафтопереробні підприємства Китаю борються з низькою або навіть негативною маржею через запуск нового мега-нафтопереробного заводу й уповільнення споживання палива, наприклад дизельного, пише Bloomberg.
Зі слів трейдерів, багато приватних нафтопереробників, або так званих «чайників», цього місяця зазнають збитків від перероблення сирої нафти на паливо й продукти нафтохімії. Це попри те, що вони використовують дешевшу сировину, що включає санкційну сиру нафту з Ірану, сказали вони, не уточнюючи постраждалих компаній. На «чайники» припадає приблизно чверть нафтопереробних потужностей Китаю.
Державні компанії, які домінують на ринку, включаючи China Petrochemical Corp. або Sinopec, і Sinochem Group, також переробляють менше сирої нафти на деяких заводах. Очікується, що більш ніж половина з приблизно 60 державних нафтопереробних заводів (НПЗ), опитаних Mysteel OilChem, скоротять робочі ставки у жовтні, повідомляє місцева консалтингова компанія в записці на початку цього місяця.
Пов’язані з урядом переробники не прагнуть імпортувати іранську нафту зі знижкою через побоювання економічних наслідків.
Нафтопереробники по всьому Китаю місяцями працювали над управлінням запасами палива, наприклад бензину й дизелю, оскільки тривалий спад споживчих витрат і криза власності в країні негативно впливають на настрої. Крім того, ринок транспортного палива відчуває тиск через швидке впровадження електромобілів. У цьому поєднанні офіційний запуск довгоочікуваного мега-НПЗ Shandong Yulong Petrochemical Co. у вересні зараз посилює конкуренцію серед місцевих гравців, особливо впливаючи на менші «чайники».
Щоб уникнути надлишку внутрішньої пропозиції, місцеві нафтопереробні підприємства виробили менше дизельного пального й бензину у вересні порівняно з тим самим періодом 2023 року. Експорт, який може допомогти зменшити надлишок всередині країни, також скоротився. Потоки як дизельного пального, так і бензину на закордонні ринки скоротилися минулого місяця через падіння прибутку, кажуть трейдери.
Скорочення обсягів виробництва є незвичайним для цієї пори року, оскільки НПЗ у Північній Азії готуються до зимового попиту на дизельне пальне й гас. За даними Mysteel OilChem, операційні показники в Шаньдуні, де розташовано більшість «чайників», у жовтні коливалися близько 55%. Це трохи вище, ніж майже чотирирічний мінімум, досягнутий у липні, але нижче з понад 60% на початку 2024 року.
За даними OilChem, інтегрована маржа перероблення для «чайників» Shandong впала на 80% порівняно з тим же періодом торік, до 103 юанів ($14) за тонну. Прибуток від виробництва дизельного пального й бензину на цей час перебуває на/або близько п’ятирічного мінімуму за сезон.
За даними консалтингової компанії, обсяги виробництва на державних НПЗ у жовтні впали на 6,7% порівняно з тим же періодом 2023 року. Згідно з документами компанії, Sinopec скоротив план видобутку сирої нафти на цей рік на 7 млн тонн, до 253 млн тонн.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти