Протягом тижня ситуація на ринку пального значно не змінилась. Пропозиції залишилися достатніми, а попит – низьким. Оператори коригували ціни з урахуванням змін європейських котирувань.
З 22 по 28 грудня вартість бензину в Середземномор’ї майже не змінилась і становила $764-784/т. А ось дизельне пальне в Європі здешевшало у середньому на $23/т: у Середземномор’ї до $768-788/т, на півночі — до $779-792/т.
Один, два, три!
Західний кордон залишається больовою точкою в постачанні імпортного пального. Три польсько-українських погранпереходи досі заблоковано. Зі слів імпортерів, на Ягодині ситуація погіршилася.
«Пропускають одну машину за дві-три години», – розповів один із трейдерів.
Як повідомив речник Держприкордонслужби України полковник Андрій Демченко кореспонденту «Укрінформу», станом на 28 грудня у черзі на в’їзд в Україну з Польщі перебувало 2 630 вантажівок, при цьому найбільше на Ягодині — 1 200.
24 грудня було розблоковано КПП «Медика-Шегіни». Але черги на в’їзд в країну там величезні.
«Після розблокування КПП туди поїхало багато вантажівок, що і спричинило велику чергу», – зазначив один з імпортерів.
Зі слів Демченка, на погранпереході на в’їзд в країну чекає 1 000 вантажівок. Великі черги і на виїзд з України. Згідно з даними сервісу «єЧерга», черга на кордоні з боку України становить 1 768 автомобілів.
Гойдалки з перекриттям/розблокуванням кордону призводять до подальшого зниження постачання пального автомобільним транспортом через західний кордон. Так, за 24 дні грудня обсяги постачання бензину з Польщі й країн Балтії зменшилися на 4% порівняно з аналогічним періодом листопада і на 32% — порівняно з вереснем, ввезення бензовозами дизельного пального скоротилося вдвічі й утричі відповідно.
У грудні доля імпорту бензину автомобільним транспортом становила 29%, а ДП — 17%. Решта припадає на альтернативні види постачання — залізничним і морським транспортом. Так, у звітному періоді «колією» було ввезено 31 тис. т бензину і 130,6 тис. т дизпального (47% і 33% від загального імпорту цього місяця). З 17 по 24 грудня постачання пального залізницею збільшилося порівняно з тижнем раніше: бензину на 10%, ДП — на 44%.
На південному напрямку все стабільно. Основні обсяги дизельного пального їдуть з Констанци. У грудні звідти було імпортовано 60% від загального обсягу ввезеного ресурсу. Майже 14% дизелю припадає на постачання пального через румунський КПП на заході України. Наприкінці тижня вартість ресурсу на цьому базисі знизилась. Наприклад, згідно з даними telegram-каналу «УНТК», станом на 29 грудня дизпальне за день здешевшало на 0,2 грн/л, до 43,70 грн/л.
Новорічний штиль
На внутрішньому ринку країни ситуація не змінилась. Основним «годувальником» залишається південь. Наразі пропозицій з цього напрямку достатньо. Крім того, сьогодні-завтра компанії чекають на надходження додаткового ресурсу.
Ціна на дизель на цьому напрямку стартує з позначки 41,75-41,70 грн/л. Вартість ДП на півдні приваблива і для споживачів з Києва і сходу.
«Нам вигідніше їхати за ресурсом на південь, аніж купувати його на заході країни», – розповів один із київських трейдерів. Зазначимо, що на заході вартість дизельного пального починається з 43-43,25 грн/л.
«Активність на ринку дуже низька. Таке відчуття, що майже всі вже пішли на новорічні свята», – зазначили в одній із паливних компаній.
На думку імпортерів, у січні на вартість дизелю можуть вплинути європейські котирування й курс валют. Ці два чинники наразі нестабільні, тому прогнози дуже обережні. Щодо роздробу, то тут ніхто не очікує зростання, радше навпаки, більшість мереж проводять новорічні акції, які, найімовірніше, триватимуть протягом усіх свят.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти