У початок

Норма про максимальну маржу не стосується преміум-пального – Мінекономіки

Також є російською мовою

Брендове преміальне пальне з поліпшеними показниками якості не потрапляє під норму урядової постанови про встановлення максимальної торговельної націнки обсягом 5-7 грн/л. Таке роз'яснення в неділю ввечері на своїй сторінці в Facebook опублікувало Міністерство розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства.

У Мінекономіки відзначили, що дія постанови поширюється тільки на автомобільні бензини і ДП, що входять до переліку товарів протиепідемічного призначення, які мають істотну соціальну значимість, а саме на бензини марки А-92, А-95 і дизельне паливо.

«Під установку максимальної торговельної надбавки не підпадає «брендове преміальне» пальне з поліпшеними показниками якості та позначення (маркування) якого включає певну торгову марку (товарний знак), що пропонується на автозаправних станціях для автомобілів преміум-сегмента за більш високою ціною, ніж соціально значуще пальне», – повідомили у відомстві.

Такому роз'ясненню передували масові повідомлення роздрібних мереж АЗС 15-16 травня про повне зупинення реалізації преміум-пального, ціни на яке перевищують середню ціну бензинів з урахуванням граничної націнки. Відзначимо, згідно з урядовою постановою, така ціну на другу декаду травня для бензинів розраховано на рівні 30,22 грн/л, для ДП – 27,89 грн/л.

«З 15 травня в зв'язку з введенням державного регулювання цін на пальне на АЗК ОККО тимчасово припинено реалізацію PULLS 95 і PULLS Diesel. Це пов'язано з тим, що продаж пального цих марок за ціною, встановленою Кабінетом міністрів на травень, є збитковим для мережі», – повідомили в прес-службі мережі ОККО.

Зі схожими заявами також виступили WOG, KLO і SOCAR. При цьому в останній заявили про коригування всіх цін з урахуванням обмежень, а також анонсували зміни в нарахуванні бонусів за клієнтською програмою лояльності.

«Як законослухняна компанія SOCAR виконує припис Кабінету міністрів. Тому 15 травня ми скоригували ціни на основні види пального з урахуванням введених обмежень. Водночас компанія змушена тимчасово призупинити реалізацію преміального пального – NANO 95, Diesel Nano Extro, а також нарахування додаткових знижок для наших клієнтів до отримання додаткових роз'яснень регулятора», – заявили в компанії.

У той же час Shell не знімав з продажів брендове пальне, зрівнявши його ціни з вартістю звичайних бензинів і ДП, а UPG знизила ціну свого бензину А-100 до 30,20 грн/т.

Як повідомляв enkorr, Кабінет міністрів 14 травня ухвалив постанову, якою вводиться державне регулювання цін на паливо. Зокрема, було прийнято зміни до урядової постанови №1236 від 9 грудня 2020 р.. Згідно з новою редакцією документа, на період дії карантину буде встановлено граничні рівні торговельної надбавки до середньої ціни дизельного пального (не вище за 7 грн/літр) і бензину (не вище за 5 грн/літр).

Нагадаємо, Нафтогазова асоціація України (НАУ) закликала уряд відмовитися від ідеї регулювання роздрібних цін на пальне шляхом встановлення фіксованої торгової націнки. На думку експертів профільного об'єднання, така ініціатива обмежить конкуренцію і дискримінує роздрібних гравців ринку пального.

Також про негативні наслідки від впровадження держрегулювання цін на нафтопродукти заявляли в Консалтинговій групі «А-95». На думку експертів, не маючи жодного конструктиву, реалізація ініціативи Мінекономіки буде додатково стимулювати розвиток нелегального ринку, який уже досяг безпрецедентних масштабів.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти