У початок

Нігерійський НПЗ Dangote може прискорити занепад європейської нафтопереробки

Гігантський нафтопереробний завод (НПЗ) «Данготе» в Нігерії може покласти край десятиліттям торгівлі бензином з Європи в Африку на суму $17 млрд на рік, посилюючи тиск на європейські НПЗ, які вже перебувають під загрозою закриття через загострення конкуренції, вважають аналітики й трейдери.

НПЗ почав виробництво в січні, його будівництво обійшлося в $20 млрд, повідомляє Reuters. Він може переробляти до 650 тис. барелів на день (б/д) і стане найбільшим в Африці і Європі, коли досягне повної потужності цього або наступного року.

Тривалий час його рекламували як поворотний момент у прагненні Нігерії до енергетичної незалежності. Нігерія – найбільш густонаселена країна Африки й найбільший виробник нафти, але вона імпортує майже все своє паливо через брак нафтопереробних потужностей.

Близько третини середнього експорту бензину в Європі в 1,33 млн б/д 2023 року припадало на Західну Африку, більшу частину, ніж в будь-який інший регіон, причому більшість цього експорту припадає на Нігерію, показують дані Kpler.

«Втрата західноафриканського ринку буде проблематичною для невеликої групи НПЗ, які не мають комплекту для оновлення свого бензину до європейських і американських специфікацій», — сказав керівник відділу нафтопереробки консалтингової компанії FGE Юджин Лінделл, посилаючись на суворіші екологічні стандарти для інших ринків.

Зі слів аналітика Kpler Андона Павлова, близько 300-400 тис. б/д в Європі перебувають під загрозою закриття через зростання світового виробництва бензину.

Керівник європейських НПЗ, який відмовився назвати свою особу, сказав, що прибережні заводи, орієнтовані на експорт, будуть більш уразливими, тоді як внутрішні менш вразливі, оскільки вони залежать від місцевого попиту.

«Зміни не відбудуться миттєво, але в кінцевому підсумку вони можуть призвести до закриття НПЗ і перетворення їх на термінали зберігання», — додав він, маючи на увазі складне ринкове середовище.

Павлов зазначив, що НПЗ Grangemouth у Великій Британії й Wesseling у Німеччині можуть закритися достроково через надлишок бензину, що назріває цього року, і, як наслідок, тиск на маржу переробки.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти