Нігерійський нафтопереробний завод Dangote Petroleum Refinery буде введено в експлуатацію в понеділок на тлі надії припинити постійний дефіцит палива в країні, але брак постачання сирої нафти створює серйозний ризик для досягнення повного виробництва.
Незважаючи на те, що Нігерія — найбільший виробник нафти в Африці, вона імпортує бензин, дизельне пальне і продукти переробки нафти, оскільки її нафтопереробні заводи давно вийшли з ладу.
Уряд колишнього президента Мухаммаду Бухарі вважає нафтопереробний завод потужністю 650 тис. барелів на день (б/д) відповіддю на постійний дефіцит палива, останній з яких вразив країну напередодні спірних президентських виборів у лютому.
Побудований найбагатшою людиною Африки Аліко Данготе, величезний комплекс є однією з найбільших інвестицій Нігерії. Він має електростанцію потужністю 435 мегават, глибоководний порт і установку з виробництва добрив.
Вартість нафтопереробного заводу зросла до $19 млрд із початкових оцінок у $12-14 млрд після багатьох років затримок.
Dangote розраховує почати переробку сирої нафти в червні, але лондонська консультаційна дослідницька компанія Energy Aspects заявила, що введення в експлуатацію — складний процес, і очікує, що операції розпочнуться пізніше цього року, досягнувши 50-70% наступного року, з поступовим процесом для інших блоків до 2025 року.
Нафтопереробний завод потребує постійного постачання сирої нафти, але видобуток нафти в Нігерії скорочується через крадіжку нафти, вандалізм у трубопроводах і недостатні інвестиції. У квітні видобуток упав нижче за 1 млн б/д, що нижче від рівня видобутку в Анголі.
Зменшення видобутку вплине на здатність державної нафтової компанії NNPC Ltd виконати угоду про постачання 300 тис. барелів сирої нафти на нафтопереробний завод (НПЗ) Dangote, сказав економіст Кельвін Еммануель, який торік написав звіт про крадіжку нафти.
NNPC, яка має 20% акцій НПЗ, має угоди про розподіл продукції з великими нафтовими компаніями, такими як Exxon Mobil, Shell і Eni, і має право на частину сирої нафти, яку вона також обмінює з трейдерами на бензин і дизельне пальне.
Нафтопереробний завод не підписав угоди про купівлю у великих нафтових компаній Нігерії.
Це могло призвести до того, що Dangote імпортує сиру нафту від таких трейдерів, як Trafigura й Vitol, сказав Еммануель, у той час, як очікується, що місцева переробка заощадить іноземну валюту й утримає ціни на нижчому рівні.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти