Наприкінці лютого попит на LPG з польських і балтійських базисів лишається млявим через вищі порівняно з південним напрямком ціни. Водночас румунські трейдери повідомили про зростання запитів з боку українських покупців через брак обсягів у гирлі Дунаю.
В останні дні лютого обсяги пропозиції скрапленого газу на українському березі Дунаю були обмеженими. Несприятливі погодні умови в Сулінському каналі призвели до відтермінування надходження окремих суден. Утім, деякі трейдери свідомо не замовляли під кінець зими додаткових обсягів, які фактично можуть прийти на початку березня.
«Це навіть добре, що ми нічого не везли на ці дати, оскільки є очікування на зниження Sonatrach», — повідомили в ДЗД. Станом на 27 лютого серед українських компаній газ пропонувала тільки «БРСМ-Нафта» з судна Star Prime. Початкова ціна на суміш була 53 500 грн/т, але згодом зросла до 53 700-54 000, повідомили учасники ринку. Компанія «Вігазтрейд» цього тижня відвантажувала обсяги, але за раніше укладеними угодами.
Ситуація з обсягами на Дунаї має покращитися вже найближчими днями. Компанія Bulmarket очікує прибуття Gas Lisbon з 3 тис. т пропану в Галац 1-2 березня. Приблизно цими ж днями на адресу компанії «Вігазтрейд» надійде Gaz Redsea з 3,5 тис. т газу. Наприкінці першої декади березня очікується прибуття танкерів Enigma й Orinda, які привезуть близько 7 тис. т LPG для ДЗД і «Данкор Трейду». У березні також планується завантаження вже другого судна для «Мартін Трейду», але про деталі наразі невідомо.
Відсутність обсягів продукту на українському березі Дунаю відчули румунські трейдери. «Так, ми відчули підвищення попиту [з України]», — сказав представник Taki&Da, оператор термінала в Мангалії. Про збільшення запитів від українських контрагентів повідомили й у Bulmarket. Наприкінці лютого автомобільні партії пропану й суміші у Галаці продавалися за $750-755/т. У Мангалії пропан пропонувався за $720-730/т. Компанія Unimot зафрахтувала судно Kuzguncuk, яке надійде у Мідію 1 березня. Приблизно 700 т з цього судна заздалегідь було продано українським клієнтам за $720-725/т.
У березні на півдні очікується здешевшання скрапленого газу через зниження цін Sonatrach. Крім того, ціновому відступу сприятиме надходження великих обсягів газу.
На польських терміналах ціни на ПБТ на умовах FCA змінювалися врізнобіч, але загалом діапазон зріс із $686-780/т до $702-780/т. Своїх покупців знаходили лише обсяги, які пропонували Pakar, Byalchem Group і Barter. Ціна на їхній продукт на польсько-українському кордоні становила $737-760/т, це на $9/т більше порівняно з попереднім тижнем. Очікування польських компаній щодо березня не змінилися — вартість LPG буде зростати. «Ймовірно, ціни підуть угору. Ми чуємо, що пропозиції з росії на значно вищому рівні, ніж у лютому. Крім того, сьогодні Гданськ призупинив спотові продажі пропану через високий попит і брак дешевих пропозицій з моря», — розповів польський трейдер. Цього тижня вартість залізничних партій бутану на білорусько-польському кордоні збільшилася на $15-20/т, до $520-555/т DAP Брест. Гуртові партії пропану у Гданську здорожчали на $5/т, до $790-800/т.
На литовських базисах ціни зменшилися на $13-15/т, до $777-786/т DAP на тлі млявого попиту з боку українських компаній. Проте цінова перевага досі залишається за польськими компаніями, зазначають учасники ринку. «На Сокулці ціна FCA така ж сама, а їхати ближче», — каже один з імпортерів. Литовський виробник Orlen Lietuva зменшив ціну на наступний тиждень на $10/т, до $670/т FCA Юодекай, але продовжує обмежувати обсяги продажів.
Залізничні партії ПБТ на польсько-українському кордоні пропонувалися за $780-840/т, але попит на них через високі ціни практично нульовий. На закарпатських базисах суміш можна придбати за $740-750/т, також там пропонувалися невеликі обсяги бутану за $645-650/т.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти