У початок

Індія залишає Європу без дизелю з російської нафти — Bloomberg

Рекордні постачання нафтопродуктів з Індії в Європу знижуються. Обхідний шлях навколо Африки робить експорт дизелю й авіагасу з російської нафти у країни ЄС невигідним. Індійські НПЗ переспрямовують паливо до Азії. Проте де купуватиме нафтопродукти Європа за тривалої кризи в Червоному морі, не зрозуміло.

«Постачання дизельного пального з Індії у Європу цього місяця перебувають на найнижчому рівні з 2022 року, оскільки напади хуситів на торгові судна продовжують порушувати міжнародну торгівлю, і більше вантажів йде в Азію», — пише Bloomberg.

Агентство наводить дані Vortexa про те, що постачання дизельного пального знизилися в лютому порівняно з січнем на 90% і становлять 18 тис. барелів на добу (б/д).

«Економіка експорту на схід — до Сингапуру — набагато краща, ніж на захід», — сказав аналітик Sparta Commodities Джеймс Ноель-Бесвік. З його слів, обхід навколо Африки збільшує тривалість і витрати на транспортування. У той же час колишній шлях через Червоне море несе ризики, а витрати зросли, зокрема різко здорожчали страховки.

Bloomberg наводить дані про те, що в першій половині лютого у Європу надійшла лише одна партія дизелю — у Великобританію. При цьому зараз у Роттердам прямують два танкери, які планують прибути в нідерландський порт до кінця лютого.

Як повідомляло EADaily, з початку повномасштабної війни, яку веде росія проти України, і переорієнтації потоків російської нафти через санкції Індія перетворилася на основного постачальника дизельного пального у країни ЄС. Якщо 2021 року індійські НПЗ продали європейським компаніям 2,6 млн тонн ДП, то 2023 року постачання збільшилося вп'ятеро — до 11,1 млн тонн. Різниця для дизпального в 8,5 млн. тонн — це понад третину постачань, які раніше здійснювала у Європу росія.

За даними Міністерства торгівлі та промисловості Індії, доходи індійських компаній від продажу палива у Європу зросли майже вчетверо — до $14,8 млрд 2023 року.

Більшість нафтопродуктів виробляється Індії з російської нафти. Її частка на місцевому ринку перевищує 30%. 2023 року російські компанії постачили в Індію 82 млн тонн сировини на суму $44,99 млрд. Порівняно з 2021 роком обсяги зросли у 22 рази.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти