Нафтопереробники в Індії, третьому за величиною імпортері сирої нафти в світі, прагнуть збільшити постачання з Близького Сходу й інших сусідніх країн, оскільки нещодавні напади на кораблі в Червоному морі підвищують ризик довшого часу доставки і вищих витрат, повідомляє Bloomberg.
Останніми тижнями вантажовідправники стали обережно входити у Червоне море через численні напади єменських повстанців-хуситів, яких підтримує Іран. Це спричинило масові переспрямування, коли багато кораблів йшли довшим маршрутом навколо мису Доброї Надії, додаючи до подорожі аж три тижні. Судна, що транспортують вантажі від виробників у Середземному й Північному морях, є серед постраждалих, оскільки вони подорожують Суецьким каналом і Червоним морем на шляху до Азії.
Судноплавні компанії просять індійські фірми платити премії за ризик за доставку звичайним маршрутом, повідомили джерела, які побажали залишитися невідомими через делікатність питання. З їхніх слів, нафтопереробники не хочуть нести додаткову відповідальність і шукають альтернативних постачальників.
Індійські нафтопереробники стурбовані тим, що їх маржа може опинитися під тиском через різке зростання вартості страхування і транспортування. Однак їм також потрібно йти в ногу з внутрішнім попитом, який зростає через швидке економічне зростання південноазіатської країни.
Державна компанія Bharat Petroleum Corp Ltd. уже організувала постачання сирої нафти з інших джерел, повідомив представник компанії, але не надав більше деталей.
Представники Міністерства торгівлі Індії на умовах анонімності повідомили, що уряд радить торговцям обирати довші маршрути й диверсифікувати імпорт енергоносіїв, приділяючи більшу увагу закупівлям із країн Перської затоки й Центральної Азії. З їхніх слів, також ведуться перемовини з такими країнами, як Саудівська Аравія та Об’єднані Арабські Емірати, про посилення співпраці у сфері морської безпеки у регіоні Червоного моря.
Потік російської нафти з Чорноморського регіону може постраждати й змінити маршрут, що призведе до вищої премії за сиру нафту з Близького Сходу, сказав Мадхаві Арора, провідний економіст Emkay Global Financial Services Ltd. Атаки у Червоному морі також можуть вплинули на індійський експорт нафтопродуктів у ЄС.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти