У початок

Назустріч жовтню: гуртові ціни на дизпальне падають

Європейські котирування продовжують тягнути донизу ціни на дизпальне. Додатково пришвидшують процес надлишкові постачання, які більші за поточні потреби ринку. У протихід працює валютний курс.

За п’ять днів, з 5 по 11 грудня, зовнішній ринок в середньому просів майже на $48/т, або 2 грн/л, до $635-650/т. І згідно з Investing, продовжить падати. Так, 12 грудня ф’ючерси на газойль на Лондонській біржі знизилися майже на $24/т, до мінімальних із червня цього року $629/т. Важко повірити, що не так давно котирування ледве не доторкнулись $800/т.

Водночас валютний курс на міжбанку з 5 по 12 грудня, як свідчить Мінфін, додав до долара 0,19 грн/$ (42,21 грн/$), до євро — 0,61 грн/€ (49,56 грн/€). Тільки ця складова зберегла в ціні 0,30 грн/л.

Суттєве надходження пального цього тижня на південь частково завдячує закриттю Суліни минулими вихідними, що призвело до скупчення товару.

«Одночасно зайшло багато суден. Це повернуло південь до перелитості й продажів з мінімальною маржою. А на «старому» ресурсі, який через затримки заїхав тільки зараз, і до мінуса», — зазначив один із трейдерів.

За підрахунками enkorr, з урахуванням середніх котирувань FOB і CIF MED за останні п’ять днів, курсу валют і густини 830 кг/м3, вхідна вартість грецького дизелю становить близько 44,50-44,60 грн/л, з Румунії — 44,95-45,10 грн/л. Це без урахування температурних показників, які можуть додати від 0,10 грн/л.

Дизель з Румунії за ціною залишається неконкурентним, хоча порівняно з кінцем листопада його позиції стали кращими. На це вплинула низка факторів: зниження різниці між котируваннями FOB і CIF MED до $14,5/т з $20/т і премій з $15/т до $12/т. Так, зі слів трейдерів, премія на дизель з Румунії становить $40/т, з Греції — мінімально $32/т. Але частково ці зміни нівелювало здорожчання фрахту на баржі: з $30-32/т до $32-35/т.

Станом на 12 грудня, мінімальні пропозиції впродовж дня коливалися у межах 44,50-44,60 грн/л, з подальшим зниженням до 44 грн/л наприкінці.

На початку грудня у постачанні з Румунії переважав дизель походженням з Ізраїлю, який вантажив Socar. Останній раз ізраїльський дизель надходив в Україну на початку липня цього року.

У січні й лютому грецький завод Hellenic Petroleum, з якого у листопаді надійшло 28% загального імпорту дизелю, зупиниться на плановий ремонт. Поки виробник не анонсував обсяги на січень, але з урахуванням санкцій на нафтопродукти, вироблені з російської нафти, попит на грецький ресурс буде дуже великим.

Після розблокування Джурджулешт постачання звідти практично відсутні через високу ціну. Так, наприклад, УНТК пропонує пальне звідти за 46,00 грн/л, «БАРС» — за 46,20 грн/л.

Залізниця «рулить»

Через збільшення обсягів пропозицій послабшали продажі й на заході. Станом на 12 грудня ціни на пальне на напрямку стартують від 46-46,30 грн/л. Як розповіли учасники ринку, таку вартість пропонують UPG і ЗПЕК. Остання зберігає пропозиції пального на Закарпатті. З початку продажів цієї партії ціна вже впала на 3,5 грн/л, до 47,40 грн/л.

Стає достатньо й пропозицій словацького дизелю. Його вартість коливається у межах 47,20-48 грн/л. На верхній межі пропонують «АТ Енерго Трейд» і «Нексен Ойл».

Дорожчим порівняно з дизелем з Польщі є ресурс ORLEN Lietuva. Литовське пальне пропонують у межах 46,90-47,30 грн/л. Як зазначив один із трейдерів, є споживачі, які обирають саме литовське пальне незалежно від його ціни.

На наступний тиждень литовський виробник знизив вартість дизелю, що спонукало українських трейдерів зменшити свої пропозиції на 0,90-0,95 грн/л, до 44,10-45 грн/л FCA.

ORLEN Lietuva підтвердив усі обсяги дизелю на грудень, на відміну від польського заводу концерну.

«Наша партія зараз під питанням», — зазначив один із невеликих клієнтів компанії.

Водночас великий імпортер пального розповів про скорочення на 10-20%. Нагадаємо, що вже два тижні як діє розпорядження про недопущення накопичення вагонів із пальним через терористичні загрози. Своєю чергою саме накопичення великих партій на кордоні з Україною було найбільшою проблемою протягом жовтня-листопада. Попри це, у листопаді «Укрзалізниця» встановила історичний рекорд імпортних перевезень пального – 450 тис. т., з яких основна частина надійшла саме з Польщі.

*   *   *

«Ринок знову повертається до мінусових продажів. Логічно б було зменшити темпи імпорту, але ресурс було законтрактовано ще у листопаді, й не так просто домовитися з постачальниками. Тим паче більшість контрактувалося до 20 грудня через зростаючі ризики заходу продукту вже в січні за новими акцизами. Виникає питання, що буде останнього тижня грудня?» — зазначив засновник компанії «Мартін Трейд» Володимир Порайко, додавши, що збереження темпів імпорту не поверне маржу, навіть перед акцизом, коли продажі традиційно зростають.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти