У початок

НАУ виступила проти «біоетанольного» закону

Також є російською мовою

Нафтогазова асоціація України (НАУ) вважає законопроєкт №3356-Д про обов'язкове використання рідкого біопалива передчасним і дискримінаційним і закликає народних депутатів утриматися від його ухвалення. Про це йдеться в повідомленні прес-служби профільного об'єднання.

Відзначається, що асоціація неодноразово зверталася до голів комітетів ВРУ з критичними зауваженнями до цього законопроєкту і наголошувала на потребі досягнення низки важливих передумов для ринку перед запровадженням обов'язкового додавання біокомпонентів до складу бензинів, щоб запобігти негативним наслідкам для ринку і споживачів.

«Перш ніж впроваджувати подібний інструмент, слід привести ринок моторних палив у належний стан: очистити його від нелегального сегмента, збалансувати ставки акцизу і забезпечити ефективний контроль якості палива», – пояснює президент НАУ Неля Привалова.

Зокрема, наявність нелегального сегмента, який не платить податків, не вкладає інвестицій для виконання законодавчих вимог із будівництва, безпеки праці, екології, санітарних та інших норм, ще більше поглибить диспропорцію в конкуренції при запровадженні обов'язкового додавання біокомпонентів.

Так, відзначають у НАУ, попри зусилля правоохоронних органів, у країні й далі працюють міні-НПЗ, які не доплачують акциз і ПДВ, виробляють контрафактне пальне, а також АЗС, які не проводять розрахунків через РРО і «продають» документи на пальне в реальний сектор економіки, щоб не платити ПДВ.

«Вартість біоетанолу значно перевищує номінальну вартість бензину, це спричинить підвищення вартості палива для споживачів. Чесні й законослухняні компанії, що працюють на паливному ринку, нестимуть істотні фінансові втрати порівняно з тіньовиками. Для розв'язання цієї проблеми потрібно вичистити ринок від нелегальної частини», – йдеться в повідомленні.

Також важливою передумовою для ухвалення законопроєкту, на думку НАУ, має стати збалансування ставок акцизного податку на скраплений газ і бензин. Зараз ставка акцизного податку на скраплений газ становить 52 євро/1000 літрів, що в 4 рази несправедливо нижче від ставки податку на автомобільні бензини, яка становить 213,5 євро/1000 літрів.

НАУ підтримує збалансування ставок акцизного податку на бензин і СВГ на рівні 139,5 грн за 1000 л. Якщо цього не зробити, то нікуди буде додавати біокомпоненти, оскільки в останні роки половину ринку бензинів заміщено скрапленим газом.

На думку НАУ, Держекоінспекція, на яку законопроєктом пропонується покласти функції з перевірки наявності біокомпонентів у бензинах, недостатньо ефективний орган з контролю фактичної якості пального. Перевірки проводяться лише паперів, і обсяги контрафакту тільки ростуть.

У НАУ переконані, що для підготовки ринку і державних інституцій до впровадження таких новацій потрібно не менше 2 років, протягом яких буде прийнято всі необхідні підзаконні акти і буде виконано всі вищевказані причини – тобто не раніше липня 2023 року.

НАУ також наголошує на неприпустимості введення занадто великих штрафів, розмір яких несумісний із сутністю правопорушень і не відповідає рівню штрафів, передбачених українським законодавством для більш істотних правопорушень.

Як повідомляв enkorr, Верховна Рада 30 червня підтримала в першому читанні законопроєкт № 3356-Д про обов'язкове додавання біоетанолу в автомобільні бензини.

Проєкт закону передбачає запровадження з 1 травня 2022 р. обов'язкової квоти на додавання біокомпонентів до автомобільних бензинів на рівні не менше 5% (об'ємних). Ця вимога не поширюється на бензини з октановим числом 98 і вище, а також на бензини, що купуються Державним агентством резерву і Міністерством оборони.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти