У початок

Напередодні підвищення податків морський імпорт ДП в Румунію потроївся

Обсяги надходження дизпального в румунські порти у липні збільшилися втричі й становили 494 тис. т, свідчать дані Консалтингової групи «А-95». Зростання було зумовлено потребою поповнити запаси. Нагадаємо, у червні через підвищення ставок фрахту внаслідок ірано-ізраїльського конфлікту деякі оператори не замовляли морських партій дизелю.

Іншою причиною нарощування постачань у липні стало підвищення ставки акцизу й ПДВ на паливо у Румунії з 1 серпня.

Найбільший обсяг палива надійшов з Індії. Минулого місяця у Констанцу прибуло три судна, які доставили 363 тис. т — це рекордний обсяг за останні три роки. Варто зазначити, що з 21 січня 2026 року ЄС планує відмовитися від імпорту індійського палива, якщо воно буде вироблятися з російської нафти.

Другими за обсягами були турецькі постачальники зі 109 тис. т. У липні з термінала НПЗ STAR надійшло 65 тис. т дизпального, а з Tupras Izmir Refinery — 32 тис. т. Решта 12 тис. т надійшла в Мідію з Мармари.

Постачання з Єгипту становили 13 тис. т Також у липні у Констанцу надходили невеликі танкерні партії з Ізраїлю (6 тис. т) й Греції (3 тис. т).

За сім місяців обсяги перевалки дизпального в румунських портах впали на 21%, до 1,92 млн т. Негативний вплив на показники чинить впроваджений 0,5%-й податок з обороту для компаній-нерезидентів, що працюють у паливно-енергетичній сфері Румунії.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти