У початок

Податкова не може порахувати вплив уніфікації акцизів, Мін'юст вказує на бюрократичні конфлікти

Також є російською мовою

Державна податкова служба України не розраховувала ефект від уніфікації ставок акцизів на рівні €139 за 1000 л на нафтопродукти. Про це свідчить консультативний висновок служби, опублікований на сайті уряду.

Нагадаємо, що відповідні податкові зміни пропонуються проєктом закону №4098 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо збалансованості ставок акцизного податку на пальне».

У ДПС вважають, що уніфікація акцизів на бензин і скраплений газ, вироблені в Україні, призведе до втрат бюджету на рівні 640 млн грн. Водночас ефект від податкових змін для всього обсягу пального, включаючи імпортне, у службі не оцінили, пославшись на те, що контроль за «правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджету» податку з підакцизних товарів здійснюється митними органами.

Там також зазначили, що не мають у своєму розпорядженні розрахунків ініціаторів проєкту. «Суб'єкт права законодавчої ініціативи зобов'язаний додати до законопроєкту, ухвалення якого призведе до зміни показників бюджету, фінансово-економічне обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки). Однак таких обґрунтувань, розрахунків і пропозицій не надано», – відзначили в ДПС.

Водночас Міністерство юстиції в своїх висновках утрималося від оцінки впливу законопроєкту на економіку, пославшись на компетенцію Міністерства фінансів. Але у Мін'юсту є процесуальні зауваження до документа.

На думку представників міністерства, норма законопроєкту, яка передбачає набуття законом чинності наступного дня після його опублікування, суперечить законодавству через те, що зміни в будь-які елементи податків і зборів не можуть вноситися пізніше як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому діятимуть нові правила й ставки.

«Податки і збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року», – додали в Мін'юсті.

За даними «Консалтингової групи А-95», прогнозний баланс ринку бензинів у 2020 р. становитиме близько 2,15 млн т бензинів і скрапленого газу – близько 1,97 млн т. За умови збереження кількісних показників ринку і курсу валют уніфікація акцизних зборів призведе до збільшення надходжень до бюджету на 203,3 млн грн.

Як повідомляв enkorr, нині у Верховній Раді на розгляді перебуває кілька законопроєктів, що стосуються акцизів на нафтопродукти. Першим було зареєстровано законопроєкт, яким пропонується уніфікувати ставки акцизу на бензин, автогаз і ДП на рівні €139,5 за 1000 л. Його підтримують українські нафтопереробники, які зіткнулися з неможливістю збільшення виробництва нафтопродуктів через скорочення ринку бензинів і зростання ринку скрапленого газу.

У свою чергу Українська асоціація скрапленого газу через своїх парламентських лобістів на чолі з Ніною Южаніною зареєстрували законопроєкт, який передбачає фіксування співвідношення ставок акцизного податку на автогаз на рівні 25% від ставки акцизу на автомобільні бензини.

«Компромісним» експерти називають ще один проєкт закону, ініціатором якого є глава Комітету ВР з питань енергетики та житлово-комунальних послуг Андрій Герус. Він пропонує зменшити акциз на бензин з €213,50 до €169,5 за 1000 л і підвищити акциз на СВГ з €52 до €124,50 за 1000 л. При цьому акциз на дизельне пальне залишити на поточному рівні – €139,5/1000 л.

Нагадаємо, про потребу перегляду ставок акцизу заявили в «Консалтинговій групі А-95». На думку експертів, структура споживання моторних палив в Україні потребує корекції задля максимального використання нафтопереробних потужностей, вирівнювання торгового балансу і збільшення податкових надходжень.

Експерти відзначили, що якщо нині акциз на газ становить 24,4% від акцизу на бензин, то для вирішення завдання збалансованого нафтопродуктозабезпечення це співвідношення має бути не менше 65%.

«Бензин стане доступнішим, скраплений газ подорожчає, але збереже свою цінову привабливість, НПЗ отримають перспективу розвитку, ринок знизить залежність від імпорту, а держава отримає додаткові податки», – заявили в «А-95», підкресливши, що вихід на нову структуру споживання буде плавним і займе не менше п'яти років.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти