Зняття блокади з польсько-українського кордону дещо оживило продажі дизпального на західному напрямку. За умов відсутності логістичних перепон польські й балтійські постачальники намагаються відіграти втрачені позиції на українському ринку, знижуючи націнки. На півдні ситуація поки що не зазнала суттєвих змін. Але не виключено, що румунські постачальники й дунайські трейдери переглядатимуть умови цінових пропозицій протягом лютого, якщо відчують на собі тиск західного ресурсу.
На кінець січня автомобільні партії дизпального на східних терміналах Польщі пропонувалися з преміями $75-85/т до котирувань CIF, це на $10-15/т менше порівняно з серединою місяця.
«Ми пішли на зниження націнок для збільшення продажів. Крім того, з Литви їде дешевий продукт, з яким ми маємо конкурувати», — каже польський трейдер.
Польські компанії загалом непогано оцінюють січневі підсумки діяльності на українському напрямку, але кажуть, що визначальну роль зіграли продажі залізничних партій. Після розблокування кордону ситуація з автомобільними продажами почала поліпшуватися.
«Нових продажів в авто поки що небагато, але клієнти хоча б почали активніше вивозити з нафтобаз придбані раніше партії», — розповідає великий польський постачальник.
Польські трейдери покладають певну надію на український напрямок збуту, оскільки на внутрішньому ринку Польщі доводиться штовхатися ліктями з Orlen. Напівдержавний концерн продає паливо на 100-150 зл/м3 ($45/т) дешевше порівняно з приватними компаніями. Протягом тижня гуртові партії дизпального здорожчали на 107 зл/м3, до 5 288 зл/м3 ($1 106/т) через зростання котирувань. Спред з котируванням CIF зріс на $3/т і становить $247/т.
Компанія Orlen Lietuva 29 січня-4 лютого відвантажує автомобільні партії дизпального з націнками $27-38/т до котирувань CIF, це на $1-2 менше від попереднього тижня. Литовський виробник тримає низькі премії з середини січня, й це дає ефект — у другій половині місяця автомобільні продажі подвоїлися. Але наступного тижня націнки на паливо Orlen Lietuva, найімовірніше, зростуть.
Як повідомляв enkorr, 30 січня на установці каталітичного крекінгу Мажейкяйського НПЗ сталася аварія. «Спотові продажі Orlen урізає, але за TERM-контрактами буде вантажити», — каже один з клієнтів компанії.
На дунайських терміналах минулого тижня націнки на автомобільні партії не змінилися й становлять $100-110/т до середземноморських котирувань CIF. Трейдери кажуть, що останніми днями ситуація більш-менш стабільна.
У Констанці автомобільні партії дизпального продаються за +$70-80/т. На терміналах Роман і Фундуля продукт пропонується з націнками +$125-130/т і +$110-115/т відповідно. Учасники ринку зазначають прискорення залізничних відправлень палива з Румунії. «Румунська залізниця останнім часом працює як годинник», — каже один з українських імпортерів. Зі слів співрозмовника, вагони завантажуються швидше через зменшення кількості замовлень на залізничні відправлення.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти