Гуртові ціни на дизельне пальне продовжують зберігати нисхідний тренд, який розпочався два тижні тому. Наразі здешевшанню пального сприяли зниження зовнішнього ринку, просідання валютного курсу, зменшення премій зарубіжних постачальників і збільшення обсягів імпорту. Не сколихнуло ринок і зростання нафти до $73/бар. в середині тижня, оскільки ф’ючерси на Лондонській біржі не відреагували. За всім цим спостерігав enkorr.
У третій декаді липня трейдери почали більш активно везти пальне на південь. Виділимо ресурс із підсанкційного порту "Кулеві" (Грузія), постачання з нього були на паузі з травня цього року. Партію пального виробництва азербайджанського заводу Heidar Aliev Oil Refinery (HAOR, Баку) обсягом 2,3 тис. т привіз Wexler. Розмитнили вантаж «Трейд Опт Ресурс» (нова компанія з Кропивницького, яку зареєстровано 15.05.2025 р.) і вже зовсім не нове «ФОП Решотка».
Загалом із 21 по 27 липня на південь зайшло 69,2 тис. т дизелю, що на 36% більше, ніж тижнем раніше.
«Певної миті ми почали відчувати профіцит дизельного пального», – стверджував один із трейдерів.
Суттєво зріс імпорт з Греції: у 2,6 раза, до 21,1 тис. т. А ось із Румунії – знизився на 11% (32,7 тис. т).
Пояснення стандартне грецьке пальне було дешевше від румунського. І це до того ж що румуни знизили премії на серпень порівняно з рівнем середини липня до $32-35/т, але це не змінило ситуацію: дизель з Констанци залишається дорогим порівняно з Грецією чи Туреччиною, де премії становили $25-26/т.
Не на користь Румунії й різниця котирувань CIF Med і FOB Med, яка другий тиждень залишається вищою за $14/т.
Трохи нівелює дорожнечу фрахт. Попри те, що рівень води в Дунаї залишається на мінусовій позначці (-102 см на 1 серпня, + 61 см за два тижні) вартість доставлення баржами знизилася до $21-22,5/т. Транспортні витрати на танкерні перевезення становлять $30-35/т.
«Наразі Констанца дорожча Греції на $15/т. З урахуванням нинішніх цін на півдні ресурс звідти виходить у мінус», — розповів один із південних імпортерів.
Згідно з моніторингом Консалтингової групи «А-95», вартість дизелю на півдні становила 45-45,80 грн/л. Але, зі слів трейдерів, клієнти розповідали й про нижчі ціни. З’явилася на ринку пропозиція від «Єксон ЮК» (45,30 грн/л з відвантаженням 3 серпня), якої не було з середини липня. Трохи нижче пропонував «Укройлпродукт» — 45,25 грн/л. У більшості ціни в першій половині дня стартували від 45,50 грн/л («Мартін Трейд», «АТ Енерго Трейд», УНТК, «Юкас Петроліум» та ін).
Водночас, за підрахунками enkorr, з урахуванням котирувань CIF Med і FOB Med за останні п’ять днів і валютного курсу на 1 серпня собівартість дизпального з Греції становить 45-45,10 грн/л, з Румунії — 45,75-45,80 грн/л.
Зі слів одного з респондентів, географія постачань ресурсу з півдня розширилася.
«Пальне почало доїжджати до Хмельницька. Замовляють і з доставленням. Це свідчить про відновлення попиту», — додав він.
На тлі цього деякі компанії почали відчувати брак паливовозів.
«Це вперше за досить тривалий час. Цьому є два пояснення. Перше — ресурс із суден злили в авто, друге — аграрії почали активно замовляти пальне», – поділилися думкою в одній із паливних компаній.
Ще однією з причин може бути зростання кількості машин, задіяних у постачанні бензину, як з-за кордону, так і всередині країни.
Помірний захід
Поява «південного» дизелю у Хмельницьку пояснюється досить високими цінами на заході. Причиною чому є незначні вільні обсяги й точковий дефіцит продукту через зростання попиту.
Як зазначив один із польських трейдерів, на тлі зростання цін у Румунії й зменшення обсягів з Угорщини кількість запитів від українських компаній збільшилася.
«Нам вдалося продати залізничний ресурс із премією $68-70/т на кордоні (на початку місяця вони становили $50-56/т до CIF NWE без ескалації – ek)», — розповів він.
На 1 серпня вартість «трубного» ресурсу за прайсом у «АТ Енерго Трейду» становила 48,90 грн/л. «Дюваль компані», «Юкас Петроліуму» пропонували за 48,50 грн/л. Традиційно дорого заявляв «Вог Трейд» — за 49,80 грн/л.
У Волинській області ціни стартували від 47,30 грн/л. Зі слів трейдерів, саме за такою вартістю продавали «палети». Трохи вище пропонував ЗПЕК — 47,50-47,70 грн/л. «Нексен Ойл» і «Дюваль компані» пропонували за 47,95-48 грн/л.
У Львівській області вартість варіювалася від 48 до 48,50 грн/л. Нижня межа належала «Дюваль», верхня — «Юкас Петроліуму».
За прогнозами паливних компаній, у серпні імпорт дизельного пального на всіх напрямках зросте.
«Дешевий ресурс з Греції, який виставив Hellenic Petroleum на серпень, уже весь законтрактовано. Туреччину теж розкуплена. Тепер справа за Румунією. Поки немає економічної вигоди звідти везти. Тому заздалегідь контрактувати обсяги — помилка. Якщо все-таки й звідти багато поїде, то знову заллємо ринок», — розповіли в одній із них.
Щодо ціни, то враховуючи зниження ф’ючерсів на газойль на Лондонській біржі увечері 1 серпня до рівня нижче $700/т, вартість дизельного пального вочевидь збереже нисхідний тренд.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти