У початок

На польському ринку достатньо газу попри складнощі з логістикою

Цінові тренди на ринках скрапленого газу на півночі й півдні Європи рухаються врізнобіч. У Польщі й країнах Балтики продукт дешевшає через зменшення внутрішнього попиту і збільшення постачань з боку росії й Казахстану. На балканському півострові ціни залишаються високими, хоча ситуація з постачанням газу у регіон дещо покращилася.

Протягом тижня автомобільні партії ПБТ на польських терміналах здешевшали на $5-10. З урахуванням вартості доставки до українського кордону ціни на газ за наявності сертифікату походження зменшилися до $855-885/т. Також укладаються угоди на постачання продукту з «європейським» сертифікатом із терміналів у Малашевичах за цінами на $30-40 нижчими від зазначених, проте мало хто каже про це відкрито. Ціни на залізничні партії практично не змінилися й становлять $887-914/т на умовах DAP Ізов і DAP Ягодин. Опитувані компанії повідомляють про малу кількість укладених угод на постачання газу з Польщі у вагонах через високу завантаженість залізничної мережі. «Ми повинні були завантажити партію газу у Гданську ще наприкінці листопада, але через незадовільну роботу польського державного перевізника продукт досі перебуває у порту», — розповів один з імпортерів.

Раніше enkorr повідомляв, що останнім часом PKP працює у напруженому режимі, віддаючи пріоритет відвантаженням потягів з вугіллям і зерном. Як наслідок, у залізничній мережі тимчасово не вистачає локомотивів. Але попри всі ці складнощі з логістикою польські компанії повідомляють, що газу на ринку достатньо.

У країнах Балтики автомобільні партії газу цього тижня продовжували дешевшати. За даними enkorr, із латвійських терміналів ПБТ відвантажувався за $650-660/т, з литовських — за $680-700/т, що з урахуванням доставки до українського кордону становить $825-850/т. З огляду на брак сертифікату виробника цей ресурс підпадає під оподаткування 3%-ним митом.

У Румунії ціни на скраплений газ залишаються високими через обмежені обсяги пропозиції в регіоні. Хоча у наступні кілька днів очікується прибуття принаймні двох газових танкерів до Мангалії й Галацу. Українські компанії повідомляють, що на тлі високих цін і складної логістики румунський напрямок постачань менш привабливий порівняно з Польщею й країнами Балтики. Тому в умовах браку автоцистерн імпортери воліють вивозити продукт із північних джерел. На початку тижня у Галаці закінчив розвантаження газовий танкер Belgravia. За даними еnkorr, більшу частина продукту, що прибула судном, було продано за $850-860/т. Проте наступні партії, що потраплять до Галацу найближчим часом, пропонуються вже за $880-890/т на умовах EXW, повідомляють учасники ринку.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти