У початок

На початку липня попит на імпортне ДП очікувано обвалився

Ажіотаж, що спостерігався на головних напрямках постачань дизпального в червні перед анонсованим підвищенням ПДВ, на початку липня почав вщухати.

У перших числах місяця добові обсяги імпорту продукту впали приблизно вдвічі порівняно з початком червня. Втім, учасники ринку вважають, що попит на імпортний ресурс почне відновлюватися з середини місяця, коли буде продано червневі надлишки.

Попри зменшення обсягів імпорту на початку липня, на внутрішньому ринку дизпальне продається поки непогано, хоча певне зниження продажів у роздробі вже відбулося. «На початку місяця попит на пальне підтримало зростання котирувань. Та, на мій погляд, уже наступної середи продажі стануть, і ринок перетвориться на пустелю, в якій нам доведеться жити наступних два-три тижні», — каже власник мережі Prime Дмитро Льоушкін.

Протягом тижня CIF котирування дизельного палива у Середземномор’ї й Північно-Західній Європі зросли на $23-24/т, до $748/т і $753/т відповідно. Ціни ростуть на новинах про скорочення видобутку нафти росією й Саудівською Аравією, а також через технічні збої, що відбулися у червні на нафтопереробних підприємствах Нідерландів, Німеччини і Румунії.

За даними enkorr, на початку липня зарубіжні постачальники не підвищували премій на дизпальне. На деяких напрямках спостерігалося навіть незначне зниження націнок. Цього тижня автомобільні партії продукту зі східних терміналів Польщі продавалися по +$75-90/т до північно-європейських котирувань. Польські трейдери вже відчули зниження попиту з боку українських компаній. Проте на внутрішньому ринку ситуація також не райдужна через цінову політику, якої зараз дотримується PKN Orlen. Польський концерн останнім часом знизив роздрібні ціни на АЗС, і це змушує інших учасників ринку грати за правилами держкомпанії. «Зараз польським компаніям вигідніше продати пальне в Україну й заробити $5/т, ніж реалізувати його в нуль або в мінус усередині країни», — каже польський трейдер.

На дунайських терміналах автомобільні партії дизпального пропонуються з диференціалами +$90-110/т, це трохи менше, ніж у середині червня ($90-125/т). Минулого місяця морські трейдери продали рекордні обсяги продукту, за розрахунками enkorr кожна третя тонна дизпального у червні надійшла в Україну морським шляхом.

На болгарських терміналах в Русе автомобільні партії дизпального продавалися з преміями +$65-80/т, у чорноморських портах «Варна» і «Констанца» продукт пропонується на $65-75/т дорожче від цін на дизель на умовах CIF Med. Учасники ринку припускають, що у липні можливе зменшення обсягів пропозиції продукту з румунських базисів через зростаючий дефіцит у країні, що склався внаслідок пожежі на НПЗ Petromidia в кінці червня. Інший НПЗ, OMV Petrom, завершив ремонт у середині минулого місяця, але, за останньою інформацією, підприємство ще не вийшло на повну потужність.

У першій половині липня очікується зменшення попиту на імпортні постачання дизпального. Більшість українських компаній буде споживати запаси, сформовані у червні. Водночас вартість пального протягом цього місяця може збільшитися, якщо дефіцит у Європі почне зростати. На європейському ринку з’явилися передумови для подальшого здорожчання дизельного пального. Запаси ДП і мазуту на окремих складах у північно-західній Європі впали в червні нижче від 5-річного середнього сезонного рівня. Крім того, потоки з Близького Сходу й від інших постачальників на схід від Суеца на цю мить обмежено, а деякі морські постачання в Європу очікуються лише наприкінці липня.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти