Компанія «Катма Груп», яка виступає найбільшим постачальником нафтопродуктів для мережі АЗС «БРСМ-Нафта», в квітні 2021 року імпортувала 11,5 тис. т бензину А-92 з Білорусі, або втричі більше, ніж на рік раніше. Про це enkorr повідомили в Консалтинговій групі «А-95» за підсумками спеціального дослідження.
«Катма Груп» залишається єдиною компанією на ринку, яка імпортує винятково бензин А-92, тоді як решта мереж АЗС – ОККО, WOG, UPG, AMIC, Shell і т.д. – імпортують переважно марку А-95.
Така специфіка постачань групою «БРСМ» викликана потребою бази для власного виробництва сумішевих бензинів марки А-95, оскільки група не закуповує товарний А-95. Але реалізується в мережі «БРСМ» бензин з октановим числом 95, включаючи альтернативне спиртовмісне паливо, яке випускає компанія «Стандартойл 2000» на міні-НПЗ в Гадячі й нафтобазі в с. Переяславському, про що свідчать паспорти якості й сертифікати на АЗС «БРСМ».
За даними Консалтингової групи «А-95», у 2020 році «Катма Груп» постачила на «Стандарт Ойл 2000» понад 40 тис. т білоруського А-92 з імпортованих 87 тис. т. У свою чергу «Стандарт Ойл» повернув їй близько 50 тис. т бензину А-95 і 26 тис. т альтернативного палива (бензин з біоетанолом). Паралельно «Катма Груп» постачала на «Стандарт Ойл» октанозбільшуючі компоненти, такі як МТБЕ, розчинники й ММА, використання якого у моторних паливах заборонено в Україні, Європі й США. Загалом група «БРСМ» для своїх виробничих потреб закупила торік 117 тис. т сировини і компонентів.
Раніше директор Консалтингової групи «А-95» С.Куюн закликав Білоруську нафтову компанію і білоруські НПЗ переглянути свою збутову політику щодо мережі «БРСМ-Нафта». Він вказав на виявлені випадки відчутних відхилень якісних характеристик бензинів у мережі «БРСМ-Нафта», що реалізуються під паспортами білоруських НПЗ, а також на проблему недобросовісної конкуренції внаслідок змішування білоруського А-92 і зниження конкурентоспроможності продавців оригінального білоруського бензину А-92 і А-95. У результаті, на думку експерта, під ударом опиняється репутація білоруських виробників, а також наявні прямі фінансові втрати БНК, що відзначає недостатній попит на більш дорогу марку А-95. Також, на його думку, страждають інтереси українських НПЗ, які відчувають надлишок бензинів. На користь цього твердження свідчить і той факт, що в першому кварталі 2020 року через проблеми з відвантаженнями з Білорусі «БРСМ» була змушена збільшити закупівлі бензину на внутрішньому ринку, зокрема у компанії «Укргазвидобування».
Мережа АЗС «БРСМ-Нафта», яку було засновано в 1993 р. Андрієм Бібою, нині налічує понад 200 АЗС. Бізнес «БРСМ» представляє собою групу юридично непов'язаних компаній, що мають свою спеціалізацію. ТОВ «Катма Груп» і ТОВ «ТНТ Груп» є постачальниками палив у мережу АЗС «БРСМ-Нафта», операційне управління якої здійснює ТОВ «Євро Смарт Пауер». ТОВ «Стандарт Ойл 2000» є виробничою ланкою групи, працюючи на потужностях міні-НПЗ в м. Гадяч (Полтавська обл.) і с. Переяславське (Київська обл.). Зокрема «Стандарт Ойл 2000» значиться виробником усього бензину з октановим числом 95, що реалізується «БРСМ».
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти