У початок

Місяць рекордів: хто з імпортерів здивував у серпні

Серпень 2025 року став не тільки рекордним у постачанні дизельного пального, а й здивував стрибками багатьох компаній. Enkorr проаналізував досягнення рекордсменів.

У серпні було імпортовано 653 тис. т дизпального, що стало найвищим результатом за останній рік. При цьому кількість імпортерів зросла на 17 компаній, до 144. Характерно, що водночас ТОП-10 практично зберегла свою частку у загальному надходженні пального: 67% проти 68% у липні.

Хто вистрілив найбільше, то це, звісно, «АТ Енерго Трейд», яка з травня закріпилася на чолі рейтингу найбільших постачальників. У серпні трейдер додав одразу 21% і вийшов на круглу цифру у 100 тис. т. Для цього компанія піднатисла на всіх напрямках: водою імпорт зріс на 86% (45,1 тис. т), зокрема в шість разів зріс обсяг із Греції (18,7 тис. т). Удвічі зросли обсяги залізницею з Румунії. Не виключено, що вересень для «АТ Енерго Трейд» також буде продуктивним, бо високий сезон триває, а обсяги на окремих напрямках просіли.

Завдяки постачанню залізницею, вистрибнув зі звичних штанів «Мартін Трейд», який у серпні оформив рекордні за свою історію 29 тис. т дизелю. Кажуть, що раніше вони завозили й більше, але продавали на CFR обсяги колегам. На відміну від вищезгаданої «АТ Енерго Трейд», «Мартін» тягнув ресурс залізницею звідусіль – і з півдня, і з заходу (Польща і Литва).

«Ми маємо гнучку систему постачань, яка переважно складається зі спотових партій, що дає можливість оперативно реагувати на зміни. А оскільки у липні ринок підсушився, то у серпні попит був високим, з’явилася маржа», – каже засновник «Мартін Трейду» Володимир Порайко, констатуючи, що наприкінці місяця ринок знову «перелили».

«Д.Трейдинг», який у липні не потрапляв навіть у 15-ку, минулого місяця залетів на 9 місце з результатом 22,3 тис. т, або втричі більше, ніж у липні. Цей трейдер спеціалізується на морі, звідки й надійшов весь обсяг. Тим часом діяльність компанії для багатьох залишається загадкою, адже чіткої стратегії в її діяльності не спостерігається.

Відверто здивувала Західна паливо-енергетична компанія (ЗПЕК). На відміну від абсолютної більшості колег вона спеціалізується на західному напрямку. Цього року компанія повезла залізницею і дуже вчасно стала на стабільні рейки напередодні «високого» сезону. Серпневий результат – майже 18 тис. т. За наявною інформацією, ЗПЕК планувала прийняти понад 20 тис. т, але завадили логістичні обставини, які останнім часом відчувають на західному кордоні всі постачальники без винятку. Щодо джерел натхнення, то у серпні компанія вперше привезла потяг з ORLEN Lietuva, співпрацювала з Unimot та Oktan Energy. У вересні лучани збираються надолужити й узяти нову для себе висоту.

У 2,5 і 5,6 раза (до 7,1 і 6,7 тис. т відповідно) зросли обсяги у «Паралелі» й «Аділь Оіл» (пов’язують із «Трейд Комодіті» — ek). Перша була змушена ворушитись вочевидь через зникнення кременчуцьких обсягів. Друга ж просто привезла, зробивши ставку на індійське пальне.

У півтора раза збільшила обсяги й «БРСМ-Нафта», до 13 тис. т. Причини активізації вочевидь ті ж самі, що й у «Паралелі».

Відчутно оживився Socar, який імпортував майже втричі більше, ніж у липні, і загалом найбільший із січня 2024 року обсяг – 4,9 тис. Компанія повернулася до залізничних постачань від польського й литовського ORLEN.

Отже, серпень видався дуже продуктивним, і деякі оператори змусили подивитись на себе по-новому. Через попит, обмеження в постачаннях із кількох напрямків, проблеми із логістикою на західному кордоні вересень обіцяє бути таким же напруженим і цікавим. Додає гостроти очікування санкцій проти індійського продукту, але, що найбільш імовірно, вплив цього фактора ринок відчує у жовтні.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти