У початок

Імпорт з Туреччини у червні зменшився

Українські компанії збільшують закупівлі дизпального за кордоном. З 1 липня в країну повертається підвищена ставка ПДВ та акцизів, через це імпортери намагаються завезти якомога більше напередодні цієї дати.

За даними enkorr, у першій половині червня українські компанії розмитнили 259 тис. тонн дизпального, це на 1% більше порівняно з аналогічним періодом травня, який, як ми повідомляли раніше, був доволі продуктивним.

На основних напрямках постачань обсяги пропозиції продукту достатні. Водночас трейдери зазначають, що в середині червня є певні труднощі із закупівлею бензинів у польських і румунських партнерів. Це пов’язано з підвищеним попитом, адже у першій половині червня обсяги імпорту бензину в Україну зросли на 60% — до 66 тис. тонн.

Сезонне збільшення попиту й перебої на деяких каналах постачань спричинило зростання котирувань ULSD у Північно-Західній Європі та Середземномор’ї. Протягом минулого тижня ціни на дизпальне на базисі CIF NWE зросли на $83/т — до $778/т, а на CIF Med — на $75/т до $755/т. На початку минулого тижня індійська Reliance Industries повідомила про зупинення експорту дизпального та інших нафтопродуктів через циклон біля західного узбережжя Індії. З порту «Сікка» індійська компанія експортує до 2 млн тонн дизельного пального щомісяця, тому припинення постачань мало вплив на цінову кон’юнктуру. Зростання котирувань уже позначилося на цінах дрібного гурту на українському ринку.

Минулого тижня автомобільні партії ДП зі східних польських терміналів відвантажували з преміями +$75-90/т. Польські постачальники звітують про зростання продажів пального залізницею, тоді як обсяги реалізації автонормами не зазнали суттєвих змін порівняно з травнем. Також трейдери зазначають, що попит з боку українських покупців зараз вищий, ніж на внутрішньому ринку Польщі. З терміналів Латвії й Литви автомобільні партії дизпального продають з націнкою +$50-75/т.

На південному напрямку постачань обсяги премій не змінилися порівняно з початком місяця. Автомобільні партії ДП на дунайських терміналах продаються з диференціалами $90-125/т до середземноморських котирувань.

У першій половині червня обсяги продажів турецького дизпального в Україну зменшилися, що було зумовлено зростанням попиту на внутрішньому ринку Туреччини. «Компанія Opet повідомила своїх клієнтів, що припиняє експортні продажі для забезпечення власних потреб», — сказав один з українських трейдерів. Турецькі порти зменшують обсяги пропозиції дизпального через зменшення постачань продукту з росії й затримки вантажів з Індії.

На болгарських терміналах у Русе автомобільні партії дизпального продавалися з преміями +$70-110/т, у чорноморських портах «Варна» і «Констанца» продукт пропонується на $70-80/т дорожче від цін на дизель на умовах CIF Med.

Учасники ринку очікують, що високий попит збережеться до кінця червня, а в липні імпорт має зменшитись, а ціна почати зростати через нові податки. Здорожчанню дизпального також сприятиме нещодавнє зростання європейських котирувань продукту, а також нові санкції від РНБО, які посилюють контроль походження нафтопродуктів, що відвантажується з портів Туреччини, Болгарії, Египту й деяких інших країн. Це може посилити попит на дизпальне з інших джерел і сприяти зростанню премій в окремих постачальників.  

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти