У початок

Імпорт сирої нафти в Китай у січні-лютому зріс

Імпорт сирої нафти в Китай зріс на 5,1% за перші два місяці 2024 року порівняно з роком раніше, показали дані в четвер, оскільки нафтопереробники збільшили закупівлі, щоб задовольнити продажі палива під час місячних новорічних свят. Про це повідомляє Reuters.

За даними Головного митного управління, протягом січня й лютого імпорт становив 88,31 млн метричних тонн, або близько 10,74 млн барелів на день (б/д).

Це порівняно з 10,4 млн б/д за відповідний період торік.

Китай публікує зведені дані про імпорт за січень і лютий, щоб згладити вплив тижневого Нового року за місячним календарем, який зазвичай припадає на початок року.

Попит на бензин і авіаційне паливо різко зріс наприкінці січня й майже в лютому, оскільки десятки мільйонів людей під час своїх відпусток подорожували як удома, так і за кордоном.

«Очікується, що в наступні місяці року в Китаї збільшиться попит на дизельне пальне, а взимку — на бензин і авіаційне паливо під час відпусток і літнього сезону подорожей», — сказав Лінь Є, аналітик консалтингової компанії Rystad Energy.

Щоб задовольнити більш високий попит на паливо, державні нафтопереробні заводи (НПЗ) підтримували стабільну або трохи більшу роботу протягом цих двох місяців порівняно з груднем, повідомили джерела в галузі.

Однак незалежні нафтопереробники скоротили пропускну спроможність, особливо в лютому, на тлі зниження маржі.

Китайська консалтингова компанія JLC підрахувала, що незалежні заводи в нафтопереробному центрі провінції Шаньдун у лютому використовували потужності сирої нафти в середньому на 58,27%, що на 4,91% менше, ніж у січні, і на 9,6%, ніж роком раніше.

У своєму щорічному огляді галузевих прогнозів минулого тижня державна енергетична група CNPC прогнозує, що імпорт сирої нафти в Китай цього року залишиться в основному незмінним, лише на 0,1%, до приблизно 11,3 млн б/д.

Це може свідчити про те, що єдиний новий НПЗ у Китаї, який будується, нафтохімічний комплекс Yulong потужністю 400 тис. б/д, може запустити виробництво лише наприкінці 2024 року, як передбачалося раніше.

Митні дані також показали, що експорт нафтопродуктів, включаючи дизельне пальне, бензин, авіаційне й морське паливо, знизився на 30,6% порівняно з роком раніше – до 8,82 млн тонн.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти