У початок

Імпорт сирої нафти в Азію 2024 року впав через слабкий попит у Китаї

Імпорт сирої нафти в Азію впав 2024 року, що стало першим щорічним падінням за останні три роки. Це було спричинено слабким попитом з боку Китаю та інших великих покупців, і лише в Індії спостерігалося незначне зростання, повідомляє Reuters.

Відповідно до даних, зібраних LSEG Oil Research, у найбільший регіон-імпортер світу торік було надходження 26,51 млн барелів на день (б/д), що на 1,4% менше порівняно з 26,88 млн б/д 2023 року.

Торішнє зменшення на 370 тис. б/д стало першим падінням імпорту сирої нафти в Азію з 2021 року, коли жорсткий карантин Китаю для боротьби з COVID-19 знизив попит у найбільшому світовому імпортері нафти.

2024 року це знову стосувалося Китаю, коли імпорт, ймовірно, впав приблизно на 1,9%, або 210 тис. б/д, згідно з офіційними даними за перші 11 місяців року та оцінкою LSEG щодо надходжень у грудні.

За перші 11 місяців року Китай імпортував 11,02 млн б/д, згідно з митними даними, тоді як LSEG оцінив прибуття в грудні в 11,63 млн.

Якщо офіційна цифра за грудень відповідає оцінці LSEG, це означатиме, що імпорт Китаю 2024 року становив близько 11,07 млн б/д, порівняно з митною цифрою в 11,28 млн б/д 2023-го.

Слабкість імпорту сирої нафти в Китай має кілька чинників, включаючи уповільнення економічного зростання, збільшення кількості електромобілів і перехід вантажівок на скраплений природний газ.

Питання для ринку полягає в тому, чи ймовірно, що ці тенденції зміняться 2025 року, чи імпорт сирої нафти Китаєм, ймовірно, досяг піку й знову знизиться цього року.

Індія, другий за величиною імпортер нафти на континенті, планує зафіксувати помірне зростання надходжень 2024 року, причому дані LSEG свідчать про збільшення приблизно на 2,3%, або трохи більш як 100 тис. б/д, з 2023-го.

Цілком імовірно, що імпорт сирої нафти в Індію зросте 2025 року, в основному через збільшення нафтопереробних потужностей південноазійської країни.

Однак також можливо, що більша частина зростання імпорту сирої нафти експортуватиметься як очищене паливо, а не використовуватиметься для задоволення внутрішнього споживання.

Третій і четвертий імпортери в Азії, Південна Корея та Японія, ймовірно, зафіксують невелике зниження імпорту сирої нафти за 2024 рік, в основному відображаючи повільне економічне зростання.

З огляду на те, що і Південна Корея, і Японія піддаються будь-яким новим торговельним бар’єрам, встановленим Сполученими Штатами, важко стверджувати, що вони отримають цього року високе економічне зростання, тобто їхній імпорт сирої нафти, ймовірно, у кращому разі буде стабільним.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти