У червні обсяги імпорту дизельного пального в Туреччину зменшилися на 8% до 1,17 млн тонн. Водночас це на 65% більше порівняно з червнем минулого року. Протягом останніх кількох місяців турецькі компанії збільшують закупівлі більш дешевого російського ресурсу, що, у свою чергу, вивільняє обсяги, які відвантажуються на експорт з НПЗ STAR і Tupras.
Основним постачальником дизпального в Туреччину залишається росія. Минулого місяця турецькі компанії розмитнили 962 тис. тонн російського продукту, що складає 82% від загального обсягу імпорту. Також у червні було імпортовано 65 тис. тонн дизпального з Греції й 52 тис. тонн продукту — з Ізраїлю.
За даними Консалтингової групи «А-95», у червні в Туреччину надійшло 1,52 млн тонн російського дизпального і газойлю. Таким чином, минулого місяця в режимі транзиту з турецьких терміналів було відвантажено до 350 тис. тонн дистилятів.
У першому півріччі обсяги імпорту дизельного пального в Туреччину склали 6,21 млн тонн, це на 52% більше порівняно з аналогічним періодом торік. Зростання імпорту було зумовлено зменшенням обсягів виробництва на турецьких НПЗ на тлі збільшення споживання палива на внутрішньому ринку. За даними Консалтингової групи «А-95», у другому кварталі на нафтопереробних заводах Tupras в Ізмірі й Кіріккале проводилися ремонтні роботи, що призвело до скорочення виробництва дизельного пального приблизно на 1 млн тонн у першому півріччі.
Найбільші обсяги дизпального в Туреччину в першому півріччі були імпортовані з росії. За шість місяців турецькі компанії розмитнили 5,03 млн тонн російського дизпального, це у 3,6 раза більше порівняно з першим півріччям торік. Зростання закупівель російського продукту спричинило скорочення імпорту з інших напрямків. У першому півріччі імпорт дизельного пального індійського виробництва скоротився в 12 разів — до 94 тис. тонн, хоча торік Індія посідала друге місце в структурі постачань продукту.
Обсяги експорту дизельного пального з Туреччини у червні зменшилися на 33% — до 152 тис. тонн. Майже всі постачання здійснювалися зі STAR Refinery. Відвантаження ДП з НПЗ компанії Tupras у Ізмірі значно скоротилися через проведення ремонтних робіт у другому кварталі. Найбільші обсяги, 36,6 тис. тонн, було експортовано в Румунію. Також великі партії продукту було відвантажено в Ліван (35 тис. тонн), Італію (30 тис. тонн) й Україну (27,7 тис. тонн).
За підсумками першого півріччя обсяги експорту дизельного пального з Туреччини зросли на 25% — до 1,59 млн тонн. Зростання експорту відбувалося через збільшення закупівель імпортного продукту турецькими компаніями на тлі зменшення обсягів власного виробництва. Найбільшими напрямками постачання турецького дизпального в першому півріччі були Ліван (358 тис. тонн), Румунія (320 тис. тонн), Італія (240 тис. тонн), Словенія (177 тис. тонн) й Україна (125 тис. тонн). Утім, найбільший кінцевий споживач експортних обсягів турецького продукту — Україна. Згідно з розрахунками «А-95», майже весь обсяг турецького дизпального, що надходить до румунської Констанци, потім відвантажується на український ринок. У першому півріччі українські компанії розмитнили 422 тис. тонн дизельного пального, що за документами мало турецьке походження.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти