У початок

Імпорт ДП в Європу у жовтні досягне максимуму з лютого 2023 року

Європа готується до великих обсягів імпорту дизельного пального цього місяця, оскільки сплеск постачань із США збігається з надходженням надгабаритних вантажів із Саудівської Аравії.

Очікується, що імпорт дизельного пального й газойлю в Європейський Союз і Великобританію зросте приблизно до 1,28 млн барелів на день (б/д) у першій половині жовтня, згідно з попередніми оцінками даних, зібраних Bloomberg від аналітичної компанії Vortexa Ltd. Це може стати найвищим показником із лютого минулого року, коли ЄС заборонив купувати російське паливо на знак протесту проти розв'язаної росією повномасштабної війни в Україні.

Памела Мангер, старший ринковий аналітик Vortexa, сказала, що сплеск постачань із Мексиканської затоки значною мірою пояснюється низьким попитом на паливо на ринках США. Це, у поєднанні з наявністю великої кількості танкерів, створило прибуткову торгівлю під час доставлення палива у Європу, сказала вона.

Премія дизельного пального до сирої нафти, важливий показник для трейдерів і нафтопереробників, зараз становить близько $16 за барель, що вдвічі менше, ніж у лютому, свідчать дані ICE Futures Europe.

Очікується, що в першій половині жовтня європейський імпорт із США досягне приблизно 417 тис. б/д, найвищого показника за даними Vortexa з початку 2016 року. Імпорт із Саудівської Аравії має підскочити до 370 тис. б/д, найвищого показника за чотири роки.

Цифри ще підлягають перегляду, оскільки стане відомо більше напрямків та інформації про вантажі. При збереженні поточного темпу потоки просто перевищать рівень, встановлений у серпні.

Ескалація атак на торговельні судна у Червоному морі спонукала більше східних вантажів йти до Європи довшим шляхом через мис Доброї Надії. Переспрямування спонукало трейдерів адаптувати супертанкери, які зазвичай розгортаються для перевезення сирої нафти, і замість цього перевозити дизель.

«Змінна динаміка вантажних перевезень сприяє забезпеченню більш широких європейських ринків дизелем, що надходить узимку, особливо зі сходу Суеца», — сказала Мангер.

Збільшення постачань із Саудівської Аравії означає, що загальний імпорт із Близького Сходу й Азії має зрости до чотиримісячного максимуму на рівні приблизно 663 тис. б/д. Це включає паливо на борту трьох дуже великих нафтових суден і одного Suezmax.

Сезонна робота нафтопереробних заводів (НПЗ) у поєднанні зі скороченням виробництва деякими європейськими нафтопереробними підприємствами може допомогти зараз поглинати цей високий імпорт дизельного пального. Однак постійний слабкий попит може збільшити тиск на рентабельність дизпального в Європі.

«Оскільки ремонти на НПЗ добігають кінця, а виробничі показники відновлюються, імпорт дизельного пального в ЄС доведеться скоротити, — сказав Аджай Пармар, директор з нафтових ринків і енергетичних переходів компанії ICIS, що займається аналізом даних. — Інакше рентабельність європейського ДП може зіткнутися зі значним тиском, особливо коли ми наближаємось до кінця року».

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти