У початок

Морський експорт російської нафти зберігає стабільно високий рівень

Середньодобовий обсяг морського експорту російської сирої нафти з 29 квітня по 5 травня 2023 року зменшився проти попереднього тижневого періоду на 11,3% — до 3,62 млн барелів. Про це з посиланням на повідомлення Bloomberg пишуть «Порти України».

«Потоки російської нафти на міжнародні ринки практично не скорочуються, попри те, що москва вже третій місяць погрожує зменшити видобуток», — зазначає агентство.

У квітні москва припинила публікувати дані про видобуток нафти та конденсату, можливо, щоб ускладнити оцінку того, чи справді країна зменшила видобуток. У травні декілька партнерів росії з ОПЕК+ приєдналися до скорочення виробництва, щоб спробувати стабілізувати ринки нафти. москві, можливо, доведеться докласти зусиль, щоб переконати своїх партнерів, що вона справді скоротила видобуток.

Загалом звітного тижня російські морські нафтові порти і термінали завантажили 34 танкери проти 37 попереднього тижня. Два балтійські порти завантажили половину танкерів, тихоокеанські — 35%.

Сумарний обсяг відвантаженої нафти становив 25,3 млн барелів проти 28,5 млн барелів тижнем раніше.

Найбільші обсяги морської російської нафти відвантажуються до Індії, Китаю й Туреччини. За останні чотири тижні сумарний середній обсяг постачань у ці країни досяг рекордних 3,55 млн барелів на добу (б/д). Враховуючи дані звітного тижня, середні чотиритижневі потоки до Індії становлять 1,16 млн б/д (минулого тижня — 1,17 млн б/д), до Китаю — 1,05 млн б/д (0,98 млн б/д), до Туреччини — 0,18 млн б/д (0,14 млн б/д). Більшість танкерів, кінцевий пункт призначення яких наразі невідомий, зрештою завершує рейси в портах Індії й Китаю.

Після запровадження обмежень морська російська нафта із західних портів транспортується на далекі відстані в Азію. Особливістю цієї логістики стала рейдова перевалка з афрамаксів на великотоннажні танкери (VLCC) в Середземному морі, зокрема поблизу іспанського міста Сеути на північному узбережжі Африки й біля Каламати на півдні Греції. Минулого місяця відновилася перевалка у водах Атлантичного океану неподалік Західної Африки. Великотоннажні танкери, що приймають нафту поблизу Греції, пливуть далі через Суецький канал переважно до Індії. Судна, що завантажуються неподалік Сеути і в Атлантиці, прямують навколо Африки до Китаю.

Сім танкерів із дев’яти, завантажених протягом звітного тижня у російському порту «козьміно», прямують до Китаю, два інших — до Індії. До Індії також продовжує надходити більша частина нафти, що відвантажується у Де-Кастрі й Пригородному.

Сплата експортного мита звітного тижня забезпечила надходження до скарбниці кремля $49,5 млн проти $55,7 млн попереднього тижня. У травні ставка становить $1,96 за барель, що відповідає ціні на Urals $51,15 за барель у період із 15 березня по 14 квітня.

Попереднього тижня (22-28 квітня 2023 року) середньодобовий обсяг морського експорту російської сирої нафти збільшився у тижневому порівнянні на 16,7% — до 4,08 млн барелів. Загалом було відвантажено 28,5 млн барелів проти 23,8 млн барелів тижнем раніше.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти