Експорт сирої нафти морем з росії зріс до 11-місячного максимуму на другому тижні квітня й становив 3,95 млн барелів на добу (б/д), при цьому потоки з усіх великих портів були близькі до пікових рівнів.
Стрибок минулого тижня підняв загальні тижневі потоки до найвищого рівня з травня 2023 року, який було перевищено лише двічі з початку 2022 року, показують дані відстеження руху суден, зібрані Bloomberg. Менш мінливий середній показник за чотири тижні також різко зріс, піднявшись до найвищого рівня з початку червня.
Щотижневі постачання значно перевищили цільовий показник цього місяця, який є частиною ширших зусиль альянсу ОПЕК+ з обмеження постачань і підтримки цін.
Вантажі з приморська, усть-луги, новоросійська й козьміно були близькі до історичних максимумів. приморськ на Балтійському морі обслужив 10 танкерів за три з останніх чотирьох тижнів, що, ймовірно, відображає переспрямування на експорт сирої нафти, яка перероблялася на нафтопереробних заводах (НПЗ), уражених атаками українських безпілотників. Порт не обробляв більш як 11 танкерів на тиждень, згідно з даними, починаючи з початку 2022 року. Показники перероблення падають близько до мінімуму за 11 місяців, оскільки ремонт триває.
Стрибок потоків у поєднанні з вищими цінами на нафту марки Urals підвищили прибутки москви від нафти. Валова вартість експорту сирої нафти зросла до $2,15 млрд за сім днів до 14 квітня з $1,82 млрд раніше. Чотиритижневий середній дохід додав приблизно $170 млн до $1,92 млрд на тиждень.
Крім того, чотиритижневі середні постачання до Азії продовжували зростати, дотримуючись подібної моделі, що спостерігалася в той самий час торік. Потім постачання в Азію — переважно в Китай з Індією — досягли піку в 3,6 млн б/д за чотири тижні до 14 травня, а тоді впали приблизно на 1 млн б/д протягом наступних трьох місяців.
Відставання російської сирої нафти Sokol, яке накопичилося після того, як індійські нафтопереробники відмовилися від неї, тепер майже зникло. Близько 9,1 млн барелів, половина від загального обсягу, було постачено на НПЗ у Китаї. Ще 7 млн барелів повертаються в Індію. У Пакистан доставлено два вантажі.
Таким чином, залишається лише 1,4 млн барелів, щоб визначити пункт призначення, і ще 700 тис. барелів у танкері, який стоїть на якорі біля східного узбережжя Індії з початку квітня. Усі вантажі Sokol, завантажені з середини лютого, попрямували безпосередньо до Китаю.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти