У початок

Майже «до повного»: імпорт бензинів зріс до історичних позначок

У серпні українські паливні компанії готувалися до підвищення ставок акцизу, активно скуповуючи дизель і скраплений газ за кордоном. Бензин теж не став винятком. У серпні імпортери завезли 166,3 тис. тонн високооктанового палива, що є одним з рекордів за останні 2 роки.

Рекорд січня 2023 року побито не було, проте серпневі обсяги закупівель бензину за кордоном найвищі за останні півтора року.

Зростання відбулося на всіх напрямках, але найбільший приріст було зафіксовано з південних країн. Минулого місяця на півдні українські компанії придбали 87,2 тис. тонн бензинів, це на 30,9 тис. тонн, або на 55%, більше порівняно з липнем.

Серед постачальників з півдня перше місце посіла Румунія. У серпні з цього напрямку відвантаження бензинів зросли на 34%, до 38,8 тис. тонн. Левову частку обсягів, 35,7 тис. тонн, становили прямі залізничні й автомобільні постачання з заводів OMV Petrom і Rompetrol. Решта продажів в Україну припала на трейдерів AGTG і Oscar Downstream, які, втім, теж відвантажували бензин румунського виробництва.

Постачання високооктанового палива з Греції минулого місяця потроїлися й становили 34 тис. тонн.

«Греція була зручним базисом, звідки можна було одразу привезти великий обсяг. Крім того, грецьке паливо обходилося у середньому на $50/т дешевше за румунське», — пояснює причини популярності грецького бензину представник великої української мережі.

Основні обсяги імпорту палива з грецького напрямку були виробництва Hellenic Petroleum. З заводу Hellas у Коринфі українські компанії придбали 11,9 тис. тонн продукту. У серпні грецький бензин доправляли майже з десяток трейдерських фірм, але найбільші обсяги забезпечили компанії Wexler і AGTG, які разом продали 19,9 тис. тонн пального.

Молдова була єдиним напрямком на півдні, звідки серпневі постачання скоротилися. Минулого місяця молдавські компанії доправили в Україну 12,9 тис. тонн бензинів, це на 16% менше порівняно з липнем. Найімовірніше, молдавські базиси не були в змозі конкурувати з дешевим грецьким паливом і бензином з Румунії, що відвантажувався з заводів напряму.

Постачання бензинів із західного напрямку зросли у серпні на 30%, до 79,1 тис. тонн. Найбільші обсяги, 28,4 тис. тонн, було відвантажено з Польщі. Порівняно з липнем продажі польських постачальників зросли на 15%. Лідер незмінний – Orlen, який збільшив відвантаження бензинів із термінала у Журавиці на 10%, до 26 тис. тонн.

Група Unimot, яка постачає німецький бензин, завдяки одному клієнту збільшила постачання більш ніж удвічі, з 0,8 тис. тонн до 2 тис. тонн.

«У серпні бензин продавався непогано. Один із клієнтів придбав одразу 1,2 тис. тонн», — зазначав представник компанії.

Надходження бензину з Литви зросли на 40%, до 25,6 тис. тонн. Більшу частину серпня Orlen Lietuva не вантажив бензин залізницею через реконструкцію термінала «Моцкава», але у третій декаді місяця кілька поїздів дозволили наздогнати графік відвантажень. Збільшенню постачань також сприяли автомобільні продажі, які у серпні зросли з 10,8 тис. тонн до 16,7 тис. тонн.

Постачання з Німеччини у серпні зросли на 52% й досягли 24,4 тис. тонн. Прямі залізничні відвантаження з німецького напрямку здійснюються з НПЗ Holborn у Гамбурзі. З цього обсягу 12,3 тис. тонн продукту відвантажив трейдер Select Energy, єдиним партнером якої є «Укрпалетсистем». Варто зазначити, що порівняно з польським і литовським напрямком постачання бензину з Німеччини зросли найбільше. Хоча німецькі бленди обходяться імпортерам на кілька десятків доларів дорожче за орленівський продукт, його популярність зростає завдяки високим якісним показникам.

Основні обсяги імпорту бензину у серпні становили бленди марки А-95. Минулого місяця постачання «п’ятірки» з-за кордону зросли на 38%, до 158,3 тис. тонн. Утім, найбільший приріст у відсотковому відношенні було зафіксовано для бензинів з октановим числом 98 й вище. У серпні постачання преміального бензину зросли на 59%, до 4,2 тис. тонн.

У серпні після восьмимісячної перерви українські компанії відновили імпорт 92-го. Його надійшло 3,8 тис. тонн.

«Rompetrol зробив партію 92-го на замовлення однієї української компанії», — повідомив молдавський трейдер, який відвантажував бензин минулого місяця.

Зі слів співрозмовника, постачання А-92 заплановано також на вересень і жовтень, приблизно 2 тис. тонн щомісяця.

Отже, серпень став дуже продуктивним місяцем, але наразі ці результати не дуже тішать імпортерів, оскільки у вересні котирування стрімко падають. Це перетворює, як здавалося раніше, дешевий серпневий ресурс на дорогі вересневі залишки.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти