У початок

Травневий дизельний баланс з'явився на морському горизонті

Також є російською мовою

Минулий тиждень для гуртового ринку видалася більш спокійним, аніж попередній, коли ціни летіли вгору, а пропозиції можна було перерахувати на пальцях. Минула семиденка закріпила ті ударні результати: ціни на дрібногуртові партії дизельного палива в середньому зросли на 9 коп./л (+0,38%), бензини – на 22-29 коп./л, або на 1% (див. табл.).

Більш спокійний хід подій супроводжував світовий ринок, котирування нафти і нафтопродуктів залишалися стабільними, сировина зафіксувалася на позначці $65/бар..

Новоград фінішував до п'ятниці з результатом 23,50 грн/л, скинувши за тиждень 20-40 коп./л.

Ожив Коростень, де помітно зросла кількість пропозицій. Вийшов на ринок місцевий «рішала» «Фактор», який взяв було паузу в період зростання цін на позаминулому тижні. Основні операції проходили в діапазоні 23,20-23,30 грн/л, що також дешевше на 40 коп./л, ніж тижнем раніше.

У столичному регіоні переважно торгували за 23,20-23,35 грн/л, цінник просів у середньому на 35 коп./л. У п'ятницю після тривалої перерви по Дарниці вийшов «Анвітрейд», пропонуючи призабутий гомельський ресурс за ціною 23,35 грн/л (27 900 грн/т).

У Рівненській області ціна також підтанула в середньому на 20 коп./л. Зі Смиги, як і раніше, торгував тільки UPG – за 23,50 грн/л. Решта виставляли не вище 23,50-23,70 грн/л.

У Миколаєві було взагалі без змін – 22,80-23,00 грн/л. Трейдери казали, що новий турецький вантаж не сприяв зниженню ціни. Тим більше, що до кінця тижня з дистанції зійшла «Фідея», нібито у компанії виник світоглядний конфлікт із податковою службою. Тому тут розвернулася «Решотка» і, як не дивно, «Алпен Трейд», пропонуючи турецький ресурс за мінімальною ціною 22,20 грн/л і 22,40 грн/л відповідно.

Трохи заспокоїлися на Кременчуцькому заводі: прайс за тиждень знизився на 23 коп./л, до 23,08 грн/л. Контрагенти торгували значно нижче від заводських цін: 22,70-23,00 грн/л (-30-40 коп./л за тиждень). Багатьом запам'яталися кадри хроніки з чергою бензовозів до заводського автоналиву.

Автономно від ринку продовжували чахнути над своїми запасами на складах ОККО і WOG, піднявши бензини на 60-70 коп./л, а ДП – на 50 коп./л. Тут давно нікуди не поспішають.

Очікування на травень залишаються напруженими. Зростає впевненість у тому, що в травні ресурсу «Роснафти» не буде. Як мінімум тому, що терміни подачі заявок у ФТЕК і Мінекономіки Росії на експорт у травні вже вийшли. А як максимум, досі немає ясності щодо нового трейдера. Джерело повідомляє про «Сокар», але інсайдери в компанії просять не квапити події. Водночас є ймовірність, що в червні цей ресурс повернеться на ринок.

Мозирський НПЗ на тижні повідомив українським контрагентам, щоб вони підготували графік вивантаження травневих ресурсів до 15 травня, після чого відвантаження з НПЗ проводитися не будуть. Нагадаємо, через капітальний ремонт найбільший постачальник знизить відвантаження на 35%, або з 240 тис. т – до 150 тис. т.

У зв'язку з цим дуже своєчасною й важливою була заява «Укртатнафти» про підвищення завантаження заводу на 20% і контрактування на травень 90 тис. т дизельного пального морем. Джерела в компанії говорять, що обсяг швидше за все перевищить 100 тис. т за рахунок ще одного човна на 15 тис. т у кінці травня. З огляду на це через інші морські порти в Миколаєві, Південному і Херсоні належить постачити близько 150 тис. т, щоб звести травневий баланс по дизелю. Завдання складне, але цілком здійсненне.

Динаміка цін у дрібному гурті, грн/л

Дрібний гурт

23 квіт 21

16 квіт 21

+/-*

%

місяць, +/-*

місяць, %

А-92

26,36

26,14

0,22

0,84%

1,92

7,35%

А-95

27,37

27,08

0,29

1,07%

2,01

7,42%

ДП

23,75

23,66

0,09

0,38%

1,85

7,82%

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти