Минулий тиждень для гуртового ринку видалася більш спокійним, аніж попередній, коли ціни летіли вгору, а пропозиції можна було перерахувати на пальцях. Минула семиденка закріпила ті ударні результати: ціни на дрібногуртові партії дизельного палива в середньому зросли на 9 коп./л (+0,38%), бензини – на 22-29 коп./л, або на 1% (див. табл.).
Більш спокійний хід подій супроводжував світовий ринок, котирування нафти і нафтопродуктів залишалися стабільними, сировина зафіксувалася на позначці $65/бар..
Новоград фінішував до п'ятниці з результатом 23,50 грн/л, скинувши за тиждень 20-40 коп./л.
Ожив Коростень, де помітно зросла кількість пропозицій. Вийшов на ринок місцевий «рішала» «Фактор», який взяв було паузу в період зростання цін на позаминулому тижні. Основні операції проходили в діапазоні 23,20-23,30 грн/л, що також дешевше на 40 коп./л, ніж тижнем раніше.
У столичному регіоні переважно торгували за 23,20-23,35 грн/л, цінник просів у середньому на 35 коп./л. У п'ятницю після тривалої перерви по Дарниці вийшов «Анвітрейд», пропонуючи призабутий гомельський ресурс за ціною 23,35 грн/л (27 900 грн/т).
У Рівненській області ціна також підтанула в середньому на 20 коп./л. Зі Смиги, як і раніше, торгував тільки UPG – за 23,50 грн/л. Решта виставляли не вище 23,50-23,70 грн/л.
У Миколаєві було взагалі без змін – 22,80-23,00 грн/л. Трейдери казали, що новий турецький вантаж не сприяв зниженню ціни. Тим більше, що до кінця тижня з дистанції зійшла «Фідея», нібито у компанії виник світоглядний конфлікт із податковою службою. Тому тут розвернулася «Решотка» і, як не дивно, «Алпен Трейд», пропонуючи турецький ресурс за мінімальною ціною 22,20 грн/л і 22,40 грн/л відповідно.
Трохи заспокоїлися на Кременчуцькому заводі: прайс за тиждень знизився на 23 коп./л, до 23,08 грн/л. Контрагенти торгували значно нижче від заводських цін: 22,70-23,00 грн/л (-30-40 коп./л за тиждень). Багатьом запам'яталися кадри хроніки з чергою бензовозів до заводського автоналиву.
Автономно від ринку продовжували чахнути над своїми запасами на складах ОККО і WOG, піднявши бензини на 60-70 коп./л, а ДП – на 50 коп./л. Тут давно нікуди не поспішають.
Очікування на травень залишаються напруженими. Зростає впевненість у тому, що в травні ресурсу «Роснафти» не буде. Як мінімум тому, що терміни подачі заявок у ФТЕК і Мінекономіки Росії на експорт у травні вже вийшли. А як максимум, досі немає ясності щодо нового трейдера. Джерело повідомляє про «Сокар», але інсайдери в компанії просять не квапити події. Водночас є ймовірність, що в червні цей ресурс повернеться на ринок.
Мозирський НПЗ на тижні повідомив українським контрагентам, щоб вони підготували графік вивантаження травневих ресурсів до 15 травня, після чого відвантаження з НПЗ проводитися не будуть. Нагадаємо, через капітальний ремонт найбільший постачальник знизить відвантаження на 35%, або з 240 тис. т – до 150 тис. т.
У зв'язку з цим дуже своєчасною й важливою була заява «Укртатнафти» про підвищення завантаження заводу на 20% і контрактування на травень 90 тис. т дизельного пального морем. Джерела в компанії говорять, що обсяг швидше за все перевищить 100 тис. т за рахунок ще одного човна на 15 тис. т у кінці травня. З огляду на це через інші морські порти в Миколаєві, Південному і Херсоні належить постачити близько 150 тис. т, щоб звести травневий баланс по дизелю. Завдання складне, але цілком здійсненне.
Дрібний гурт |
23 квіт 21 |
16 квіт 21 |
+/-* |
% |
місяць, +/-* |
місяць, % |
А-92 |
26,36 |
26,14 |
0,22 |
0,84% |
1,92 |
7,35% |
А-95 |
27,37 |
27,08 |
0,29 |
1,07% |
2,01 |
7,42% |
ДП |
23,75 |
23,66 |
0,09 |
0,38% |
1,85 |
7,82% |
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти