У початок

Маржа нафтопереробки в США досягла 3-місячного максимуму

Маржа нафтопереробки в США у вівторок досягла тримісячного максимуму і, ймовірно, буде зростати, кажуть аналітики, оскільки незаплановані зупинки нафтопереробних заводів впливають на і без того обмежені постачання палива, повідомляє Reuters.

Збої підштовхнули ціни на бензин у Техасі й Оклахомі цього року напередодні сезону, який, як очікується, буде важчим, ніж зазвичай, для нафтопереробних заводів. Зростання цін і націнки є незвичайним для цієї пори року, коли подорожі падають.

Маржа нафтопереробки, ключовий показник прибутків нафтопереробників, який показує різницю між цінами на сиру нафту й цінами реалізації готової продукції, досягла $42,41 у вівторок, найвищого рівня з жовтня. Як показав аналіз даних Refinitiv Eikon, середній показник січня за п’ять років становить $15,56. 

Середні ціни на бензин у Техасі досягли приблизно $3,07 за галон у вівторок, що майже на 44 центи більше, ніж місяць тому, згідно з даними AAA motor group. За даними AAA, автомобілісти в Оклахомі також платять приблизно на 45 центів більше, $3,13 за галон.

Установку з виробництва дизельного пального на нафтопереробному заводі PBF Energy в Чалметті (штат Луїзіана) було закрито через пожежу в суботу. Установка стоятиме щонайменше місяць. Exxon Mobil заявила в понеділок, що виконає планове технічне обслуговування кількох установок свого нафтохімічного комплексу в Бейтауні (штат Техас). 

Поточний сезон технічного обслуговування нафтопереробних заводів (НПЗ) може бути набагато довшим, ніж зазвичай, оскільки багато НПЗ узбережжя Мексиканської затоки США все ще працюють із недостатньою потужністю після того, як зимовий шторм «Елліотт» вибив близько 1,5 млн барелів на день (б/д) переробних потужностей у грудні. Нафтопереробний завод Suncor у Комерс-Сіті (штат Колорадо) не працює після шторму.

Багато капітальних ремонтів також було відкладено через пандемію, і тепер нафтопереробники планують удвічі більше капітальних ремонтів цієї весни, ніж зазвичай, створюючи більший тиск на постачання палива.

Запаси палива низькі порівняно з історичними рівнями, «тому є невеликий простір для помилок», сказав Роб Туммел, портфельний менеджер у Tortoise. Запаси бензину в США приблизно на 10% нижчі за норму, а дизельного палива — приблизно на 20% нижчі за норму.

Майбутня заборона на російські морські вантажі з паливом призведе до нових вимог до нафтопродуктів США, сказав Оле Хансен, керівник товарної стратегії Saxo Bank.

«Постачання дизельного пального в Європу з США і нафтопереробного центру, що розвивається на Близькому Сході, може компенсувати частину відсутніх барелів із росії, але дефіцит здається ймовірним», — сказав Хансен.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти