У початок

Латвійські морські термінали збільшили обсяги перевалки ДП і газойлю

У першому півріччі обсяги постачань дизпального й газойлю в порти Латвії збільшилися на 75% — до 883 тис. т, свідчать дані Консалтингової групи «А-95». Головним чинником різкого зростання обсягів перевалки стало надходження кількох великих партій російського продукту на початку року.

Напередодні впровадження нафтопродуктового ембарго у січні до терміналів у Вентспілсі й Ризі потрапило 130 тис. т ДП і газойлю, що були відвантажені з приморська і санкт-петербурга. Загалом у січні латвійські термінали прийняли 360 тис. т дистилятів, що стало рекордним показником для країни за останні кілька років.

На збільшення обсягів перевалки нафтопродуктів у латвійських терміналах певною мірою вплинуло зростання попиту з боку українських компаній. В першому півріччі 2023 року постачання дизпального з Латвії в Україну зросли ушестеро  — до 72 тис. т.

Найбільші обсяги ДП і газойлю перевалює термінал Ventspils Oil, основним оператором якого є торгівельна компанія Vitol. За шість місяців термінал прийняв 586 тис. т дистилятів, що становить 66% загального обсягу перевалки у латвійських портах. Варто зазначити, що значна частка ДП і газойлю, що надходить до Латвії морем, відправляється до інших країн середньо- і дрібнотонажними танкерами. У першому півріччі з латвійських терміналів було відвантажено 509 тис. т продукту.

На початку року відвантаження дистилятів здійснювались до Туреччини, Марокко й Німеччини. Після впровадження ембарго танкери з латвійських портів прямують переважно до портів Польщі та Естонії. Ринок дизпального Латвії невеликий за розміром, згідно з даними GlobalEconomy, країна споживає приблизно 100 тис. продукту щомісяця. При цьому до 60% споживання забезпечується за рахунок постачань дизпального з Литви, де розташований Мажейкяйський НПЗ.

Динаміка місячних обсягів надходжень дизпального й газойлю у латвійські термінали нерівномірна. Це пов’язано з тим, що розміри танкерних партій, які потрапляють на розвантаження, іноді співставні з місячною потребою Латвії у паливі. У червні судна заходили тільки до ризького терміналу. Минулого місяця Vexoil Riga прийняв три танкери зі США, Фінляндії і Швеції загальним обсягом 56 тис. т. В травні у Ventspils Oil розвантажувалось 99 тис. т дизпального з Індії і 68 тис. т — з ОАЕ. Втім, цікавіша географія походження партій продукту, який латвійські компанії продають в Україну. У червні з Латвії відвантажувалося дизпальне, що мало сертифікати ЄС і США. Але половина всього обсягу — 6,5 тис. т — мала казахське походження.

За даними Консалтингової групи «А-95», залізничних і, тим більш, морських постачань дизпального з Казахстану цього року не здійснювалося. Учасники ринку вважають, що нібито як казахський продукт в Україну відвантажується російське дизпальне, яке надійшло до терміналу в Ризі на початку року.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти