Куба все частіше звертається до росії й Мексики за нафтою, щоб полегшити гострий дефіцит дизельного пального й бензину і доповнити скорочувані постачання венесуельської сирої нафти і палива, згідно з даними й джерелами щодо доставки.
Як повідомляє Reuters, Венесуела понад два десятиліття була головним політичним союзником Куби і найбільшим постачальником нафти й палива для острівної держави, постачаючи мазут для виробництва електроенергії, бензин, дизельне й авіаційне паливо і газ для приготування їжі.
Але боротьба південноамериканської країни за вироблення достатньої кількості палива для власних потреб залишила її не в змозі повністю прогодувати свого карибського сусіда. Експорт нафти з Венесуели на Кубу цього року впав до 55 тис. барелів на день (б/д) з майже 80 тис. б/д 2020 року.
Згідно з даними відстеження руху судна Refinitiv Eikon, за правління президента Андреса Мануеля Лопеса Обрадора Мексика спрямовувала зростаючий обсяг палива в комуністичну країну.
Куба також імпортувала з листопада щонайменше п'ять вантажів з росії, яка є давнім постачальником, а також паливо з терміналів Карибського басейну і Європи, свідчать отримані дані.
Згідно з даними Eikon і TankerTrackers.com, танкер Bicentenario, що належить мексиканській державній нафтовій компанії Petroleos Mexicanos (Pemex), з квітня двічі розвантажувався на кубинському нафтопереробному заводі (НПЗ) в Гавані, одному з небагатьох, які виробляють бензин на острові. Корабель було помічено минулої неділі, коли він відправлявся з гавані в Гавані.
Згідно з даними, окреме незалежне судно Fortunato під панамським прапором також двічі відвідувало кубинські порти з січня з мексиканського терміналу Саліна-Крус, перевозячи скраплений нафтовий газ (LPG), який зазвичай використовується для приготування їжі.
Хоча цього палива бракує, щоб задовольнити попит, воно може стати порятунком для постраждалої від кризи адміністрації Мігеля Діас-Канеля, яка запровадила нормування, що призвело до того, що на острові в Карибському морі стоять черги за газом, дизельним пальним і пропаном.
Лідія Родрігес, комерційний директор кубинської державної нафтової компанії Cupet, цього тижня повідомила місцевим ЗМІ, що Куба має низькі запаси дизпального і бензину, й особливо низькі запаси сирої нафти, яку її нафтопереробні заводи здатні переробляти. «Ми намагаємося уникнути тотального дефіциту палива в країні», – сказала вона, маючи на увазі нормування.
Минулого тижня уряд Куби заявив, що традиційні постачальники палива не виконали своїх зобов’язань. Офіційні особи також звинувачують у кризі санкції США, які ускладнюють фінансування й транспортування палива на Кубу.
російські й мексиканські постачання, схоже, частково компенсують недостатній обсяг венесуельського готового палива і постачання більш важкої венесуельської сирої нафти, яку важче переробляти і виробляти менше бензину, зазначив Хорхе Піньон з Техаського університету в Остіні.
Державна нафтова компанія Венесуели PDVSA, Міністерство нафти Pemex і Міністерство закордонних справ Мексики не відповіли на запити про коментарі.
Джерело Pemex, яке не було уповноважено говорити публічно й побажало залишитися анонімним, повідомило, що компанія нещодавно постачала сиру нафту на Кубу, не надавши подробиць.
Мексика, яка раніше спрямовувала на Кубу нафту й іншу допомогу в надзвичайних ситуаціях, приймає лікарів з Куби і нещодавно підписала угоду про імпорт кубинської сировини для проєкту поїзда.
Венесуела спрямувала сирий вантаж у вихідні на острів і планує відправити більше нафти й бензину найближчими днями, згідно з графіком PDVSA.
Проте поки Куба намагається знайти нові джерела палива, повсякденне життя ускладнюється. У вівторок кубинські офіційні особи заявили, що парад на 1 травня, символ національної гордості, буде «переформатований» через обмеження палива. Кілька університетів також оголосили онлайн-заняття, оскільки паливо для транспорту вичерпалося. Виробництво харчових продуктів і транспорт також починають страждати.
Кубинські чиновники кажуть, що вони провадять перемовини з іноземними постачальниками нафти, але не надали подробиць, через що деякі жителі острова почуваються безпорадними.
На переповненій автобусній зупинці у вівторок вранці в Аламарі, всього за 15 хвилин на схід від Гавани, Рубен Інфанте, 37-річний тютюновий працівник, сказав, що чекає щодня по три години в один бік, щоб дістатися до сусідньої столиці.
«Подивіться, скільки тут людей, усі вони чекають на машину до Гавани», — сказав Інфанте, зазначивши, що він досі щодня запізнюється на роботу, додавши, що «немає вибору, тому що якщо ти не працюєш, то не їси».
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти