У початок

Конкуренція в сфері постачань дизпального в 2022 році значно посилиться – експерт

Також є російською мовою

Конкуренція між найбільшими постачальниками нафтопродуктів на український ринок у 2022 році значно посилиться за рахунок відновлення постачань нафтопродуктопроводом «ПрикарпатЗахідтранс», а також збільшення виробництва на Кременчуцькому НПЗ «Укртатнафта». Про це заявив директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн під час онлайн-виступу на міжнародній галузевій конференції «Ринок нафтопродуктів і газу Республіки Білорусь: виробництво, трейдинг, роздріб».

За словами Сергія Куюна, 2021 рік став дуже успішним для білоруських експортерів, насамперед завдяки зупинці в лютому імпорту дизельного пального по нафтопродуктопроводу «ПрикарпатЗахідтранс».

«Росія і Білорусь як сполучені посудини. Торік головним чином російський дизель компенсував провал в імпорті з Білорусі у зв'язку з нестачею нафти, а в цьому сталася дзеркальна ситуація», – заявив Сергій Куюн.

За його даними, за 8 місяців 2021 року постачання ДП з Білорусі зросли на 37,5% (на 475 тис. т), тоді як з Росії впали на 33% (на 556 тис. т).

У 2022 році ситуація може гойднутися в зворотному напрямку, зокрема велика ймовірність відновлення роботи нафтопродуктопроводу, який перебуває в управлінні держкомпанії «Укртранснафта».

«Утримання нафтопродуктопроводу вимагає великих витрат, і компанія робитиме все можливе, щоб відновити його роботу. У свою чергу, для цього необхідно скасувати 4%-не мито, яке сьогодні становить близько $30/т і яке не дає змоги конкурувати з тими ж білоруськими постачаннями», – вважає Куюн. Він також зазначив, що попри заявлену технічну готовність «Укртранснафти» забезпечити прокачування, поки існує невизначеність з ресурсоутримувачем. Він нагадав, що в 2017-2019 роках магістраль прокачувала до 200 тис. т дизпального на місяць.

Ще одним джерелом додаткових постачань ресурсу на ринок є завод «Укртатнафта».

«У серпні завод здійснив тестовий вихід на поточну максимальну потужність обсягом 14 тис. т на добу, або близько 5 млн т на рік. Сьогодні на заводі засипають два нових каталізатори й проводять комплекс заходів, який дасть змогу наростити переробку до 15-16 тис. т на добу, або 5,5-5,8 млн т на рік», – розповів директор «А-95».

Якщо це станеться, підприємство дасть на ринок додатково по 1 млн т бензину і дизельного пального порівняно з рівнем завантаження в 2021 році, протягом якого очікується перероблення 3,2 млн т.

За словами Куюна, завантаження Кременчука багато в чому залежатиме від результатів розгляду питання про коригування ставок акцизного збору на бензин і скраплений газ, а також темпів скорочення тіньового ринку.

Структура наполнения рынка ДТ в январе-августе 2021/2020 гг, тыс. т
Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти