У початок

Китайські фірми інвестують у «зелене» авіаційне паливо

Компанії, що займаються виробництвом біопалива, інвестують понад 1 млрд доларів США в будівництво перших у Китаї заводів, які перероблятимуть відпрацьовану харчову олію в авіаційне паливо для експорту й задоволення внутрішнього попиту після того, як Пекін зобов’яже використовувати паливо в літаках для скорочення викидів.

Другий за величиною авіаційний ринок у світі, на який припадає близько 11% світового споживання авіаційного палива, очікує, що цього року Китай оприлюднить свою політику сталого використання авіаційного палива (SAF) на 2030 рік, яка може стимулювати мільярди доларів інвестицій, повідомили Reuters керівники галузі.

Такі компанії, як Junheng Industry Group Biotech, Zhejiang Jiaao Enprotech і Tianzhou New Energy, планують запустити заводи протягом наступних 18 місяців, щоб виробляти понад один мільйон метричних тонн на рік (т/рік) SAF разом, сказали Reuters шість інвесторів SAF.

Ця цифра буде еквівалентна 2,5% поточної річної потреби Китаю в авіаційному паливі.

Керівники компанії повідомили, що після того, як вони запрацюють, проєкти поглинатимуть постачання використаної кулінарної олії (UCO), яку Китай наразі постачає як найбільший у світі експортер.

Торік Китай експортував рекордні 2,05 млн тонн UCO, переважно у Сполучені Штати й Сингапур, і постачав сировину для переробників біопалива, таких як фінська фірма Neste.

«Ми займаємо позиції, щоб підготуватися до майбутнього», — сказав Ісон Чен, віцепрезидент компанії Tianzhou New Energy, яка будує завод SAF потужністю 200 тис. тонн на рік у південно-західній провінції Сичуань.

«Ми ведемо обговорення з авіакомпаніями й великими нафтовими компаніями щодо першого експорту й запропонували уряду Китаю оголосити чітку ціль SAF», — сказав Чень, колишній керівник відділу маркетингу реактивного палива у нафтовій компанії BP.

Зараз Китай виробляє менш як 100 тис. тонн SAF, в основному на заводі, яким керує компанія EcoCeres, що підтримується Bain Capital, яка почала виробляти це паливо в східному регіоні 2022 року для експорту.

Компанії, які готуються виробляти SAF, очікують обов’язкового його додавання від 2% до 5% на ринок авіаційного палива, який, за прогнозами, має досягти 50 млн тонн на 2030 рік, заявили керівники галузі на умовах анонімності, знайомі з політичними дискусіями.

Найближчим часом Китай може представити пілотні аеропорти в таких містах, як Пекін, Шанхай, Ченду й Чженчжоу для початкового впровадження SAF.

Мандат у 5% дорівнював би 2,5 млн тонн використання SAF у Китаї на 2030 рік, скромно порівняно з цільовим показником Європейського Союзу в 6% і Японії 10%, але стрибок із 50 тис. тонн SAF на 2025 рік Пекін намітив кілька років тому, сказали джерела.

Керівники ключових політичних рішень Адміністрація цивільної авіації Китаю (CAAC) і спеціаліст з економічного планування Національної комісії розвитку та реформ не відповіли на запити про коментарі.

У всьому світі авіакомпанії спожили від 450-т до 500 тис. тонн SAF минулого року, що вдвічі більше, ніж 2022 року, але все ще становить лише 0,1% авіаційного палива, повідомляє Міжнародна асоціація повітряного транспорту (IATA).

Через незначні виробничі потужності та вищі витрати, оскільки SAF майже втричі дорожчий за реактивний гас, за оцінками IATA, виробництво SAF може зрости до 0,53% від загального споживання палива 2024 року й додати $2,4 млрд до рахунків за пальне в секторі.

Паливо зазвичай становить третину операційних витрат авіакомпаній.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти