Імпорт сирої нафти в Китай досягне свого піка вже наступного року, оскільки попит на транспортне паливо для найбільшого світового покупця сирої нафти почне падати, поклавши край десятиліттям періоду країни як домінуючого рушія розширення споживання нафти.
Як пише Reuters, швидкість його переходу до електричної мобільності приголомшила нафтовидобувників з інвесторами. Згідно зі Статистичним оглядом світової енергетики, жоден ринок не здатний замінити попит Китаю, на який припадає 41% річного глобального зростання споживання нафти у середньому на 1,1 млн барелів на день (б/д) протягом останніх трьох десятиліть.
Продажі електромобілів і гібридів у Китаї вперше перевищили продажі автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ) у липні, що поглинає потребу Китаю в імпорті сирої нафти для нафтопереробних заводів (НПЗ) для виробництва бензину, а тривала економічна слабкість також сповільнює загальне споживання нафти.
Попит на паливо для транспортних засобів почав падати цього року через трирічне плато, яке почалося 2023 року, сказав Сіаран Хілі, аналітик попиту в Міжнародному енергетичному агентстві (МЕА), що повторює думку китайського дослідника нафтової промисловості. Плато досягло свого рівня приблизно на два роки раніше, ніж період 2025-2027 років, який прогнозувало МЕА ще в червні, сказав Хілі Reuters.
У результаті виробники й інвестори стикаються з перспективою того, що імпорт китайської сирої нафти наближається до свого піка, і лише нафтохімічний сектор Китаю, що розвивається, може підтримувати споживання нафти в найближчі роки.
«Нафтова промисловість як би з’ясовує це», — сказав Мартін Ратс, головний стратег з сировинних товарів Morgan Stanley. Він очікує, що авіаційне паливо й нафтохімія стимулюватимуть зростання попиту на нафту в Китаї приблизно на 100-200 тис. б/д найближчими роками, що значно нижче за довгострокову тенденцію.
«Інші країни трохи відновлюють слабину, але надходять такі дані, що вони не компенсують уповільнення, яке ми спостерігали в Китаї, — сказав Ратс. — Якщо Китай не розвиватиметься з темпами історичної тенденції, то дуже малоймовірно, що світ буде розвиватися з темпами історичної тенденції».
Попри те, що імпорт сирої нафти в Китай очікує стрибок у листопаді, він впав на 3,4% щорічно за перші 10 місяців 2024 року, демонструючи рідкісне й стрімке падіння, яке перевищило лише спричинене пандемією падіння на 7,2% за той самий період 2021 року.
Це вплинуло на ціни на нафту, які протягом більшої частини року торгувалися в діапазоні $70-80 за барель, попри конфлікт на Близькому Сході й війну, розв’язану росією в Україні, руйнуючи плани ОПЕК зі збільшення пропозиції й спонукаючи до чотирьох послідовних переглядів у бік зниження попиту групи виробників на 2024 рік.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти