У початок

Китай готується врятувати Захід від дефіциту дизпального

Поки Північна півкуля наближається до зими, нафтовий сектор США і Європи розраховує на зростання експорту з китайських нафтопереробних заводів (НПЗ), щоб зменшити обмежені глобальні постачання дизельного й авіаційного палива. Про це повідомляє Reuters.

Постачання з Китаю були ключовими 2022 року після того, як світову торгівлю нафтою було порушено через повномасштабне вторгнення росії в Україну й подальші санкції, накладені багатьма найбільшими світовими імпортерами на імпорт російської нафти і палива. Разом із м’якою зимовою погодою в більшій частині Північної півкулі китайський експорт палива допоміг запобігти широкому дефіциту дизельного пального, мазуту й газойлю.

Заборона росії на експорт дизпального напередодні зими викликала новий виток занепокоєння черговим шоком пропозиції. Ціни на дизельне пальне в Європі й Америці вже високі через сезонні зупинки НПЗ і високий попит. Якщо заборону російського експорту буде продовжено, то такі країни, як Бразилія й Туреччина, які імпортували російське паливо, купуватимуть в інших постачальників, посилюючи конкуренцію на паливних ринках і підвищуючи ціни.

«Запаси дистиляту в США ледь вищі, ніж у цей час 2022 року, але китайський експорт, схоже, зростає, як і торік, що має запобігти справді серйозному дефіциту», — сказав Джон Кілдафф, партнер Again Capital LLC у Нью-Йорку.

Експорт палива з Китаю в жовтні зросте приблизно на 519 тис. барелів на добу (б/д), а експорт дизпального – приблизно на 160тис. б/д, оскільки китайські нафтопереробники заробляють на прибутковій маржі, повідомили галузеві джерела й аналітики.

Загальний експорт ДП за перші дев’ять місяців року зріс більш ніж на 200% порівняно з аналогічним періодом 2022 року і склав 250 тис. б/д.

Китай може отримати прибуток від рентабельності дизпального на рівні $18 за барель, що становить половину минулорічного піку, але стабільно зростає і все ще перевищує історичну маржу.

«Ми знову починаємо спостерігати підйом, схожий на торішній», — сказав Метт Сміт, провідний нафтовий аналітик Kpler.

Китайський експорт палива наразі становить близько 1,1 млн б/д, що нижче торішнього піку в 1,8 млн б/д в грудні. Минулого року китайські нафтопереробники заробили рекордні прибутки від палива, коли ринок похитнувся після початку повномасштабної війни в Україні.

Експорт палива з Китаю регулюється квотами, які ретельно контролюються світовою спільнотою торгівлі паливом. Трохи більше місяця тому Пекін видав третю партію квот на експорт палива, і трейдери чекають, чи буде четверта партія.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти