У початок

Казахстан збільшує експорт мазуту через Грузію, скорочуючи постачання через рф

Казахстан збільшив залізничний експорт мазуту через порти Грузії в січні-травні 2024 року до 413,2 тис. тонн із 121,2 тис. тонн за аналогічний період торік, різко скоротивши постачання до чорноморських портів рф, повідомили джерела в галузі й показали розрахунки Reuters.

За їхніми даними, експорт казахстанського мазуту через Батумі зріс за п'ять місяців поточного року до 323,2 тис. тонн із 73,1 тис. тонн за той самий період 2023-го, через Кулеві – до 90 тис. тонн із 48 тис. тонн.

Сумарний транзит казахстанського мазуту через порти рф «новоросійськ» та «азов» за п'ять місяців поточного року впав до 17,1 тис. тонн із 405 тис. тонн у річному вираженні. Минулого року основні обсяги експортувалися через тамань, але цього року, за даними трейдерів, таких постачань не було.

Мазут до Батумі експортують переважно Чимкентський та Атирауський НПЗ, що пов'язано з більш вигідними умовами транспортування, ніж на інших маршрутах, та можливістю навантаження на танкери дедвейтом 60-80 тис. тонн, зазначив один із трейдерів.

На термінал у Кулеві спрямовують обсяги переважно міні-НПЗ, де мазут відвантажується в танкери дедвейтом 30 тис. тонн.

«У російські порти мазут ніхто не хоче везти через розв'язану рф повномасштабну війну в Україні, на міні-НПЗ прямогонний мазут хороший, його в Кулеві часто змішують із менш якісним для покращення характеристик», — сказав трейдер.

Виробництво мазуту на великих НПЗ Казахстану знизилося за п'ять місяців поточного року до 0,801 млн тонн із 1,081 млн тонн за аналогічний період торік, за даними галузевих джерел.

російські залізниці цього року неодноразово запроваджували заборону на перевезення вантажів у порти «азов» і «новоросійськ».

У Батумі мазут Атирауського й Чимкентського НПЗ надходить також через каспійський порт «Курик», далі продукт транспортується в основному у торговельні хаби у Нідерландах і Туреччині.

Морський SOCAR Kulevi Terminal, розташований на східному чорноморському узбережжі Грузії, належить азербайджанській SOCAR і має потужність з перевалки нафти, нафтопродуктів, СУГ й нафтохімічної продукції близько 10 млн тонн на рік.

Батумський нафтовий термінал (БНТ) потужністю 12 млн тонн нафти й нафтопродуктів на рік належить трубопровідній держкомпанії «Казтрансойл».

2024 року експорт казахстанського мазуту через БНТ заплановано обсягом 600 тис. тонн.

У червні залізничні перевезення внутрішньоказахстанським, експортним, імпортним і транзитним сполученнями здорожчають у зв'язку зі зростанням тарифів КТЖ.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти