За підсумками 2020 р. в Україну імпортовано 860,2 тис. т дорожнього бітуму, що вдвічі більше від показника 2019 року (427,8 тис. т). Про це enkorr повідомили в «Консалтинговій групі «А-95» з посиланням на дані власного дослідження.
Основним постачальником бітуму в 2020 р. виступила Білорусь, яка відправила в Україну 582,6 тис. т ресурсу, що на 77% більше від позаторішнього показника (253,7 тис. т). З цього обсягу 480,3 тис. т було відвантажено автомобільним транспортом, решта 151,8 тис. т – залізничним.
Відзначимо, під час онлайн-семінару «Бітум: технології та постачання» заступник генерального директора Мозирського НПЗ Олег Протасов заявив, що на постачання з його заводу в Україну за підсумком року припало 410 тис. т ресурсу (+ 40% до 2019 р.). Таким чином, заводу вдалося зберегти статус найбільшого постачальника бітуму на український ринок, зайнявши частку в імпорті за підсумком року 70%.
Майже втричі, з 45,2 тис. т у 2019 р. до 134 тис. т у 2020 р., наростила імпортні постачання бітумів в Україну сусідська Польща. Практично весь обсяг припав на постачання автомобільним транспортом (123,2 тис. т), залізницею було постачено тільки 10,8 тис. т.
В «А-95» також повідомили, що в грудні 2020 р. було відновлено імпорт бітумів з Росії. Зокрема, з Новошахтинського НПЗ на адресу компаній «Санрайс Логістикс» і «СБМУ Підряд» було відправлено 250 т і 120 т ресурсу відповідно. Нагадаємо, уряд Російської Федерації 13 жовтня 2020 р. зняв обмеження на постачання бітумів в Україну, яке діяло з квітня 2019 р..
Відмінною особливістю минулого року також став початок постачань бітуму морем. Першопрохідцем у цьому напрямі виявилася компанія «Кантарел Україна», яка в серпні імпортувала першу партію ресурсу виробництва грецького Motor Oil Hellas у порт Очакова (Миколаївська обл.). Всього за підсумком року компанія постачила морем 91 тис. т.
У жовтні розпечатав морські постачання ще один великий трейдер – компанія «Альянс Енерго Трейд», – який реалізував інвестпроєкт з будівництва автомобільної естакади для навантаження в порту Миколаєва на території суднобудівного заводу. До кінця року АЕТ привезла морем 36 тис. т бітумів.
Найбільший обсяг морського ресурсу припав на Грецію – 35,6 тис. т, з Азербайджану морем було імпортовано 32 тис. т, з Туреччини – 31,1 тис. т, з Італії – 19 тис. т і з Іспанії – 10,3 тис. т бітумів.
В «А-95» відзначили, що диверсифікація імпорту за рахунок моря, а також постачання з нових напрямків, таких як Болгарія, Угорщина та ін., пов'язані з підвищеним попитом на ресурс внаслідок реалізації програми президента будівництва доріг «Велике будівництво».
На 2020 рік було затверджено рекордний обсяг фінансування дорожнього будівництва. Так, за словами голови Державного агентства автомобільних доріг України ( «Укравтодору») Олександра Кубракова, за 11 місяців 2020 р. дорожній фонд склав 80 млрд грн.
Нагадаємо, в січні-листопаді 2020 року постачання дорожнього бітуму на український ринок склали 1,116 млн т, що є абсолютним рекордом в історії незалежної України.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти