Постачання імпортного автогазу в Україну за 14 днів листопада склали 73 тис. т. За всю історію спостережень цей показник був вищим лише в липні 2019 р. і склав 73,75 тис. т. Про це повідомили в Консалтинговій групі «А-95».
За звітний період найбільшою країною-постачальником газу в Україну став Казахстан. Аналогічна ситуація спостерігалася у квітні-травні 2021 р., коли відбувалася зміна оператора постачання ресурсів «Роснафти». Сухопутні постачання СВГ з Казахстану за 2 тижні листопада збільшилися на 59% щодо аналогічного періоду жовтня, до 25,8 тис. т. ТШО постачив 23 тис. т. Основні отримувачі ресурсу – «Євромін Енерджі» (5,5 тис. т), «Надєжда» (5 тис. т), «Авантаж» (3,3 тис. т) і WOG (2,9 тис. т). Більшість газу інших казахських постачальників імпортував Gaztron (1,1 тис. т).
Імпорт із Росії скоротився на 11%, до 24,1 тис. т. Основне зниження припало на постачання ресурсу «Роснафти». Російська держкомпанія відвантажила за два тижні 9,4 тис. т. За словами операторів, цей обсяг – залишки, що перейшли із жовтня.
Відвантаження «Лукойлу» відповідають листопаду. Постачання спотових обсягів склали третину всього імпорту з РФ. Зокрема, було імпортовано 5,9 тис. т ресурсу «Сургутнафтогазу». Митна вартість цього ресурсу, що зайшов з 8 до 14 листопада, коливається в діапазоні $706-790/т. Серед найбільших отримувачів з 8 по 14 листопада — «БРСМ-нафта» (2,2 тис. т), «Надєжда» (2 тис. т), «Західекотоп» (650 т) і «Євромін Енерджі» (350 т) .
Постачання скрапленого газу з Білорусі склали 18,3 тис. т (+69%). Імпорт СВГ Білоруського ГПЗ становив 8,9 тис. т (+102%), БНК відвантажив 8,8 тис. т (+53%).
Імпорт зі Східної Європи зріс на 24%, до 1,8 тис. т.
Опитані трейдери одноголосно вважають, що листопадові обсяги імпорту суттєво перевищують потреби ринку. Частина операторів вважає, що в разі збереження темпів ринок може стати профіцитним. «Ми добре забезпечені газом на листопад, і, наскільки знаю, інші великі мережі також. Якщо імпорт продовжить йти в тих же обсягах, у гуртовиків можуть виникнути проблеми з реалізацією: аграрії знизять закупівлі, роздріб уже почав серйозно скорочуватися», — зазначив керівник забезпечення однієї з найбільших мереж АЗК у країні. Втім, зазначив він, серйозний надлишок на ринку малоймовірний.
З іншого боку, на поширену думку, темпи постачань можуть знизитися під кінець місяця. Так, до кінця листопада явно не встигнуть стартувати відвантаження SNEL. Станом на середину листопада даних про домовленості на постачання СВГ «Роснафти» від SNEL немає. За непідтвердженою інформацією, низка операторів перебуває на завершальній стадії перемовин із постачальником. «Пропоновані премії, як і раніше, не відповідають реаліям ринку. Ймовірно, хтось із мережевиків погодиться на якийсь обсяг. Навіть якщо так, то перші партії приїдуть нескоро», – вважає представник великої трейдингової компанії.
Крім того, торговці повідомляють про ймовірне скорочення планових відвантажень ТШО. «Нам не підтверджують частини обсягів, замовлених понад TERM-контракт», – повідомив контрагент ТШО. Він уточнив, що не йдеться про заборону імпорту СВГ з Казахстану, про що повідомляли казахські ЗМІ минулого тижня.
Імпортер |
Жовтень |
Листопад |
Зміна, % |
Надєжда |
3,8 |
9,2 |
139,8 |
Євромін Енерджі |
2,7 |
6,7 |
145,7 |
Гран-Прі Ойл |
6,9 |
6,4 |
-8,0 |
БНК |
2,7 |
6,2 |
133,1 |
БРСМ-Нафта |
5,2 |
5,0 |
-4,7 |
WOG |
3,5 |
4,8 |
35,9 |
Авантаж |
3,1 |
4,7 |
52,9 |
Газтрон |
3,7 |
4,0 |
6,8 |
Приват |
- |
3,7 |
|
ОККО |
2,9 |
3,4 |
17,6 |
Решта |
22,5 |
19,66 |
10,5 |
Загалом |
57,11 |
73,69 |
29,03 |
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти