Імпорт авіаційного палива на український ринок у січні 2021 р. скоротився на 43%, до 6,9 тис. т, порівняно з аналогічним періодом торік (12,2 тис. т). Про це enkorr повідомили в Консалтинговій групі «А-95».
Половина постаченого ресурсу – 3,5 тис. т – припала на морські постачання з Італії. Весь обсяг імпортувала компанія «Трейд Коммодіті».
Постачання авіапального з Литви, порівняно з січнем-2020 року, зменшилися на 57%, до 3,2 тис. т. З яких 1,2 тис. т було постачено на адресу «Амік Україна», 1 тис. т – для «Глуско Україна» і 0,5 тис. т – для «Сокар Україна». По 300 і 200 т литовського ресурсу імпортували «Авіа Ойл» і «Запорожхендлінг».
З Білорусі постачання скоротилися до 200 т, які постачила «Сокар Україна». Відзначимо, в січні минулого року на білоруський продукт припало 3,2 тис. т, або 26% усього імпорту авіапалива.
Як повідомляв enkorr, у квітні, червні, серпні та у вересні 2020 р. білоруське авіапальне зовсім не імпортувалося, а в листопаді-грудні постачання скоротилися до мінімальних 100-200 т.
В «А-95» раніше повідомляли, що активний імпорт білоруського авіапального перебуває під питанням, по-перше, у зв'язку з фактичним відходом найбільшого покупця в особі Baltic Grand Service, по-друге, через агресивну цінову політику «Укртатнафти», що має надлишки гасу і нарощує присутність в аеропортах.
Нагадаємо, баланс українського ринку (імпорт і внутрішнє виробництво) авіаційного палива за підсумком 2020 р. скоротився удвічі, до 244 тис. т, порівняно з 2019 р. (483,2 тис. т)
Різке зниження обсягу ринку стало наслідком пандемії COVID-19, через загрозу якої уряд України вводив обмеження на пасажирські авіарейси з 17 березня по 15 червня. Однак до тавіаперельоти в повному обсязі не відновилися й дотепер.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти