У початок

Грецькі судновласники виходять із російської торгівлі нафтою

Грецькі судновласники відмовляються від торгівлі російською сирою нафтою після посилення санкцій США, націлених на трейдерів і судноплавні компанії.

Кількість грецьких танкерів, що перевозять російську нафту, у січні впала до восьми, свідчать зібрані Bloomberg дані відстеження суден. Це менше, ніж понад 40 у травні і приблизно 20 протягом більшої частини другої половини 2023 року.

Відтік стався після того, як Міністерство фінансів США налякало власників західних танкерів, попросивши їх пояснити, що вони зробили для дотримання ліміту ціни на російську нафту у $60 за барель, встановленого Групою семи. Офіційні особи двох афінських компаній незабаром після цього заявили, що вони були обережні, доки оцінювали ситуацію.

Повідомлення надіслали в листопаді компаніям у дюжині країн, після чого запровадили санкції проти тих, що торгують російською нафтою, і судновласників, які допомагають її транспортувати.

Кораблі, що належать Греції, вийшли з торгівлі російською сирою нафтою, яку завантажували на тихоокеанських терміналах країни і везли покупцям у Китай і Індію. Ці сорти, переважно ESPO і Sokol, торгуються з премією до московського флагмана Urals і значно перевищують ліміт G-7.

Західні компанії, які беруть участь у купівлі або транспортуванні російської нафти, повинні отримати документи, що підтверджують відповідність вантажів.

Дані про ціни, надані Argus Media, свідчать, що ESPO торгується на $13 за барель більше максимальної ціни в перші чотири тижні 2024 року. Urals, завантажений на терміналах у Балтії, коштував приблизно на $1 за барель вище обмеження.

Втрата грецького флоту спричинить ще більший тиск на власні російські танкери і тіньовий флот суден, який зріс після вторгнення московських військ в Україну майже два роки тому.

Через втрату європейського ринку, який забирав майже всі 1,6 млн барелів сирої нафти на день із російських портів на Балтиці, Чорному морі і в Арктиці, москва була змушена покладатися майже виключно на покупців у Китаї, Індії і, меншою мірою, Туреччині. Це потребує значно довших подорожей і значної кількості кораблів.

Доставка була ускладнена нападами на судноплавство в південній частині Червоного моря й Аденській затоці бойовиків-хуситів у Ємені. Вся російська сира нафта, що відправляється із західних портів до Індії й Китаю, пройшла тут і принаймні один танкер був уражений, незважаючи на запевнення хуситів, що російські й китайські кораблі будуть у безпеці.

Жоден танкер із російською сирою нафтою ще не відхилився, щоб уникнути південної частини Червоного моря, згідно з даними відстеження танкерів, які отримує Bloomberg. Це стосується як кораблів, що належать контрольованому державою ПАТ «совкомфлот», так і суден тіньового флоту, створеного, щоб допомогти москві уникнути західних обмежень на поставки нафти.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти