У початок

Гарячий дизель: БНК розпродала терм-контракти на 2021 рік

Також є російською мовою

«Білоруська нафтова компанія» завершила контрактування запланованих обсягів бензину і дизельного пального за довгостроковими договорами на 2021 рік. Про це enkorr повідомили учасники ринку і підтвердили джерела в БНК.

«Дизельного пального ми продали навіть більше, ніж планували, пішов ще невеликий обсяг нафтановського продукту», – розповіло enkorr джерело в БНК. За його словами, станом на 2 грудня у компанії залишилося 5000 т по місяцю вакантних обсягів, на які претендує сім компаній. Нагадаємо, що обсяг терм-контрактів по дизпальному на 2020 рік був близько 180 тис. т і 50 тис. т бензину.

За словами учасників ринку, БНК вдалося припідняти ціни на терм-контракти для всіх категорій покупців. Так, найбільші контрагенти – ОККО, UPG, WOG, «Нафтогаз Ойл Трейдінг» – підписали річний терм на ДП за формулою з премією $20/т на умовах FCA Мозир. Решта контрактували з премією по $21,5-23/т. Таким чином, зростання до минулого року склало $1-2/т.

Джерело в БНК висловило впевненість, що спотових обсягів у білоруських НПЗ протягом року не очікується через знижений обсяг перероблення.

«Через податковий маневр ціна на нафту зросте, наші переробники визначили для себе оптимальне завантаження на рівні 700 тис. т на місяць. Виходячи з цього обсягу і потреб внутрішнього ринку, всі експортні ресурси вже розписано», – сказав співрозмовник enkorr, який побажав залишитися неназваним. Він не зміг внести ясність щодо інформації про швидкий запуск на Мозирському НПЗ установки H-Oil, у зв'язку з чим завод анонсував випуск додаткових обсягів дизельного пального.

За даними учасників ринку, обсяг терм-контрактів на постачання білоруського бензину дещо знизився порівняно з поточним роком. За їх словами, це пов'язано передусім зі зростаючими обсягами виробництва на Кременчуцькому НПЗ.

Що стосується цін, то, за одними даними, БНК збільшила дисконт для великих контрагентів на $3-5 т, за іншими, залишила на рівні 2020 року.

«Бензину стає більше, продажі йдуть важко, білоруси трохи скинули на бензин, піднявши на дизель», – каже один із трейдерів.

Паралельно розпочався процес контрактування російських обсягів. За даними учасників ринку, терм з відвантаженням у Гомелі також подорожчав на $1-2/т і пропонується з премією $20/т до котирування в Середземномор'ї. Тут, як і раніше, зберігається інтрига, пов'язана з пролонгацією спеціального мита на трубопровідні постачання російського ДП, яке за нинішніх цін становить близько $16/т. Нагадаємо, згідно з чинною постановою Кабінету міністрів, спецмито обсягом 4% діє до кінця року.

На початку процесу продажів перебуває польський концерн Orlen. За наявними даними, постачальник планує зберегти українську квоту обсягом 500-600 тис. т дизпального і близько 250 тис. т бензину. На думку опитаних учасників ринку, контрагенти швидше за все зріжуть обсяги закупівель бензину, але можуть наростити запити на дизпальне.

«Вже видно, що вони (Orlen, – ek) хотіли б підняти дизель, тоді як по бензину їх усе влаштовує. Але проблема в тому, що ринку не треба стільки бензину», – розповів один із покупців литовського продукту.

Однією з цікавих тенденцій цього сезону контрактації є відмова або скорочення в портфелі терм-контрактів на користь купівлі на спотовому ринку.

«Протягом року багато контрагентів БНК шукали покупців, щоб переуступити обсяги за один долар на тонні й тим самим не потрапити під штрафні санкції. Попри це багато хто з них знову підписався на ці контракти», – каже власник трейдингової компанії, стверджуючи, що на цей рік він зробив ставку на спотові обсяги, які завжди є на ринку.

«Практично завжди є ресурс в «Укртатнафти» або її трейдерів. Наступного року вони наростять перероблення, і продукту стане ще більше. І це ніхто не скасовував море, там в МЛС продукт є завжди», – говорить один із постачальників російських обсягів.

Надмірність морських постачань відзначає й інший співрозмовник enkorr.

«У Coral є зобов'язання з викупу продукту у турецького заводу Star, в інших НПЗ в регіоні. У розпал сезону вони ввезли мінімум дві «тридцятки» в «Миколаїв» і «Південний», до того ж мінімум одна завжди лежить в Одесі. Півдню не треба стільки ресурсу», – каже трейдер на умовах конфіденційності, відзначаючи, що підвищення націнок на білоруські й російські обсяги дає південному напрямку постачань додатковий зазор. За його словами, у портах завжди буде формуватися ресурс для спотового ринку.

Нагадаємо, що про збільшення виробництва нафтопродуктів у 2021 році й готовність провадити гнучку цінову політику заявив завод «Укртатнафта», який планує збільшення перероблення до 4,5 млн т. Очікується, що цей рік підприємство закінчить з результатом 3,1 млн т.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти