У початок

Голодний листопад: трейдери кажуть про дефіцит пропозицій дизелю на морі

На початок листопада українські трейдери констатували загострення ситуації з поставками дизельного палива Чорним морем. Брак пропозицій пального учасники ринку пов’язують зі зменшенням пропозиції з терміналу турецької компанії Opet, одного з найбільших операторів у регіоні. 

Зокрема дефіцит констатували дві великі українські роздрібні мережі, які шукали суднові партії ДП з температурою фільтрації -23 °C. 

«Таким вимогам відповідає продукт індійського виробництва, але через закриття арбітражу постачань із цього напрямку майже немає», — пояснює ситуацію трейдер, що спеціалізується на продажі дизпального в Рені. 

Співрозмовник також зазначив, що на баланс регіонального ринку впливає зменшення постачань продукту з російських портів у Туреччину. 

Зі слів співбесідників enkorr, наразі постачання з турецького терміналу призупинено до 20 листопада, вільних партій немає. Таким чином, напруження на ринку у найближчі три тижні зростатиме. Тому не виключено, що премії до середземноморських котирувань на наступні партії зимового дизелю зростуть з $100-110 до $120-130 за тонну. 

На терміналах Болгарії ціни на дизельне пальне цього тижня не зазнали суттєвих змін. Автомобільні партії продукту на умовах EXW компанії продають за $1 215-1 265 за тонну. При продажі дизпального за формулою на основі триденного котирування FOB Med Italy премії складають $110-130. 

Автомобільні партії зимового дизельного палива на східних паливних терміналах Польщі здешевшали до $1 280-1 330 за тонну через коливання північно-західних котирувань і зменшення обсягів премій для окремих покупців. 

Українські імпортери також відзначають зменшення премій приблизно на $10/т для залізничних партій продукту, які буде відвантажено у листопаді. 

Дещо нелогічний спад цін на тлі відчутного браку продукту трейдери пояснювали великим диференціалом, який утворився між котируваннями на півночі й півдні Європи. Так, останнім часом цей «дизельний» диференціал сягнув $100/т, у зв'язку з чим українські компанії намагались зменшити закупівлі на півночі й паралельно збільшити на півдні. Однак сюрприз у вигляді скорочення постачань з Туреччини зробив своєрідний вакуум на ринку й відчуття дефіциту. 

«Це дуже незвично на тлі вересня, коли всі були залиті. Зараз танкер стабільно розпродається задовго до заходу у порт», — каже один із великих трейдерів.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти