У початок

Глобальні ціни на дизпальне 2025 року залежатимуть від закриття НПЗ

Глобальний ринок дизельного пального, ймовірно, знайде підтримку цін 2025 року внаслідок закриття близько 1% нафтопереробних потужностей, компенсуючи поточну слабкість і структурний тиск у бік переходу світу на більш чисте паливо. Про це повідомляє Reuters, посилаючись на слова трейдерів і аналітиків.

За підрахунками Reuters, очікується, що нафтопереробні потужності в Європі й Сполучених Штатах, які виробляють близько 1 млн барелів на день (б/д), будуть назавжди закриті наступного року через низькі прибутки, тоді як очікується, що світовий попит дещо зросте.

«2025 року ми конструктивно ставимося до європейських цін на дизельне пальне через закриття потужностей, все ще низьку форвардну маржу, яка дозволить підтримувати відносно низькі рівні використання, і невелике відновлення попиту», — сказала аналітик Energy Aspects Наталія Лосада.

Закриття нафтопереробних заводів (НПЗ) включає шотландський завод Grangemouth, НПЗ LyondellBasell Industries потужністю 263 776 б/д у Х'юстоні, а також заводи Phillips 66 і 139 тис. б/д у Лос-Анджелесі. Gunvor Group 10 грудня оголосила про плани припинити виробництво палива на своєму НПЗ потужністю 75 тис. б/д у Роттердамі.

JP Morgan очікує, що маржа на дизельне пальне в Європі наступного року становитиме близько $17-19 за барель, а 2026 року вона зросте до $21, оскільки зупинка НПЗ випереджатиме скорочення попиту. Він очікує, що маржа в США залишатиметься високою, у середньому $25 2025 року й $28 2026-го.

Крім того, очікується, що правила судноплавства, які набудуть чинності у травні, зроблять Середземноморський регіон зоною контролю викидів (ECA), підвищать попит на газойль приблизно на 50 тис. б/д, оскільки галузь відходить від більш брудного палива.

У той час як азійські нафтопереробники, які зазвичай експортують у Європу, виграють від менших європейських потужностей, два трейдери заявили, що більш легкі закриття НПЗ на технічне обслуговування й розширення нових нафтопереробних заводів наступного року, як очікується, будуть тримати ціни в Азії під тиском.

Згідно з підрахунками Reuters, нове збільшення нафтопереробних потужностей у Китаї, Індії й Індонезії наступного року, ймовірно, перевищить 800 тис. б/д.

FGE прогнозує, що ціни на дизпальне в Азії у середньому становитимуть менше за $14 за барель у першій половині наступного року – трохи нижче або стабільно порівняно з поточними рівнями.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти