У 2024 році в Україну завезли 36,4 тис. т автомобільного бензину марки А-98/100, що на 30% більше ніж 2023-го. Мережа UPG зберегла беззаперечне лідерство, імпортувавши 63% загального обсягу. Про це повідомили у «Консалтингової групи «А-95».
Порівняно з 2023-м, трійка найбільших постачальників не змінилася: UPG, SOCAR і WOG.
UPG наростила імпорт А-100 на 21%, до 23 тис. т. 2024 року мережа налагодила прямі постачання залізницею з німецького НПЗ PCK Schwedt. 2023-го компанія везла продукт із Польщі (98%) і Литви (2%).
Найбільший приріст відбувся у WOG: в 3,3 раза, до 2,74 тис. т. Мережа переорієнтувала свої закупівлі на OMV Petrom, придбавши 2,5 тис. т, що в 10 разів більше, ніж роком раніше, коли користувалася послугами посередників для постачання цього бензину. Характерно, що WOG був єдиним українським контрагентом румунського виробника із закупівлі бензину А-98.
У 2 і 2,5 раза відповідно зросли обсяги у Socar і «Солар Ойл» – до 3,8 і 1,4 тис. т відповідно. І якщо перша імпортувала пальне відомого раніше польського виробника Warter Fuels, то друга везла з нового і дещо екзотичного напрямку – з болгарських терміналів в містах Стара Загора і Русе.
Рівно на третину наростила імпорт столична мережа Grand Petrol – 1,47 тис. т. Оператор зберіг вірність своєму старому партнерові – Orlen Lietuva.
Там же закуповувалась інша київська мережа – KLO, яка за рік додала 16%, до 1 тис. т. Із них невеликий обсяг припав на Unimot.
Зростали продажі А-98/100 й у Полтаві, де місцеві оператори BVS і «Автотранс» додали 43% і 89% відповідно, до 0,53 і 0,33 тис. т. Перші везли з Литви, другі купували в Unimot.
Із найбільших імпортерів лише харківська Ovis зменшила відвантаження з Orlen Lietuva (на 21%, до 9 бензовозів), що, вочевидь, пов’язано з наближенням бойових дій та масованими обстрілами регіону й Харкова зокрема.
Більше імпорт, більше станцій
Разом із зростанням обсягів імпорту спостерігалось у 2024 році й збільшення кількості заправних станцій, які реалізовували цю марку пального.
За рік найвищий приріст відбувся у WOG — плюс 16 станцій. Загалом А-100 пропонується на 56 комплексах мережі.
Збільшила на 11 комплексів, до 20, присутність «високооктанового» на своїх АЗК мережа BVS. При цьому загальна кількість станцій мережі зросла на 7 (з 84 до 91).
«Кількість АЗС з А-100 збільшувалось не через зростання його продажів, а у зв’язку з припиненням реалізації А-95 Еко та А-92, де звільнялись ємності і вже було пальне А-95 Pro», – розповів співвласник групи компаній BVS Станіслав Батраченко.
Лідер з постачання – UPG – залишається провідним продавцем А-100, пропонуючи цю марку майже на кожному своєму комплексі. За рік мережа додала шість АЗК з А-100 та збільшила загальну кількість до 70. (Усього UPG нараховує 85 комплексів).
«Наші клієнти повинні мати можливість заправитися в будь-якому куточку країни. Саме тому ми підтримуємо автолюбителів та ентузіастів швидкої їзди, які хочуть подорожувати, не хвилюючись про наявність А-100 на маршруті», – каже директор з розвитку групи компаній UPG Дмитро Петренко.
За його словами, ключовими регіонами споживання цього пального є Київ, Дніпро та Львів.
«Саме тут спостерігається найвищий попит, завдяки активній автомобільній культурі та розвиненій інфраструктурі для власників потужних авто», – додав він.
Також зросла на три станції (до 5) з А-100 криворізька мережа RLS. При цьому обсяг імпорту лишається сталим другий рік – 140 т.
По одній станції з А-98/100 втратили KLO і «Автотранс», до 29 і 13 відповідно.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти