У початок

Фінляндія замінює нафту Urals нафтою з Норвегії, Великобританії й США

Згідно з даними Refinitiv Eikon, Фінляндія, яка раніше була однією з найбільш залежних від російської нафти країн ЄС, торік припинила імпорт сирої нафти марки Urals, одночасно збільшивши закупівлі з Норвегії, з Великобританії  і Сполучених Штатів, повідомляє Reuters.

Фінляндія імпортувала останній вантаж нафти марки Urals у липні 2022 року, йдеться в річному звіті єдиного державного нафтопереробника Neste Oil, припинивши закупівлі російської нафти, зокрема за довгостроковими контрактами.

російський імпорт нафти, який склав 1,5 млн тонн, становив лише 17% від загального імпорту сирої нафти Фінляндією у 2022 році, порівняно з 84% роком раніше. Постачання з Норвегії зросли більш ніж у чотири рази, до 5,65 млн тонн, або 65% від загального обсягу.

«Neste не розкриває детальну інформацію про наших минулих або майбутніх постачальників нафти і сировини», — сказав Reuters представник ЗМІ компанії з посиланням на виконавчого віцепрезидента з нафтопродуктів Маркку Корвенранта.

Фінляндія майже винятково покладалася на Urals як сировину для нафтопереробного заводу, оскільки близькість російських портів «приморськ» і «усть-луга» спричиняла коротші й дешевші танкерні рейси.

Найближчою альтернативою Urals у регіоні є норвезький сорт Johan Sverdrup, якого Фінляндія імпортувала близько 3,5 млн тонн, або близько 10% від виробництва минулого року, згідно з даними Refinitiv Eikon.

Фінляндія також узяла норвезькі сорти Oseberg, Troll і Gudrun й Forties та інші з Великобританії. Вона імпортувала 0,6 млн тонн американської WTI.

За даними Refinitiv, вартість Oseberg і Troll становила в середньому близько 103 доларів за барель за рік до березня 2023 року, тоді як середня ціна Urals за той же період становила 69 доларів за барель. Johan Sverdrup зазвипчай торгується на кілька доларів за барель нижче Oseberg і Troll, кажуть трейдери.

Транспортування сортів нафти з Північного моря до Фінляндії коштує приблизно 2-3 долари США за барель у порівнянні з вартістю фрахту Urals нижче 0,50 доларів за барель з балтійських портів росії до фінського Порвоо.

Незважаючи на те, що зміна обсягів закупівель додала до витрат Neste на переробку, маржа минулого року була загалом хорошою, оскільки країни ЄС скоротили закупівлі російських нафтопродуктів і світові ціни зросли, кажуть трейдери.

Загальна рентабельність переробки нафтопродуктів за весь рік становила в середньому 23,4 долара за барель у 2022 році порівняно з 9,0 долара за барель у 2021 році, повідомив представник Neste з посиланням на фінансовий звіт компанії за минулий рік.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти